فرمانده انتظامی استان همدان:

بالندگی فرهنگی، ضامن حفظ نظم و امنیت کشور است

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۲۱:۴۴:۰۰
کد خبر: ۲۰۷۱
بالندگی فرهنگی، ضامن حفظ نظم و امنیت کشور است
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پس بالندگی فرهنگی در یك جامعه ضامن حفظ نظم و امنیت است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ معصوم بیگی به مناسبت هفته پژوهش با تاکید بر اینکه فرهنگ نقش گسترده ای در قدرت و امنیت ملی را در بر می‌گیرد، در خصوص نقش و جایگاه پژوهش در نیروی انتظامی، گفت: پژوهش، كلید موفقیت كشور و فتح قله ها و یكی از نیاز های جامعه برای رسیدن به پیشرفت، توسعه، رفاه اجتماعی و استقلال است.

وی افزود: به همین منظور سرمایه گذاری در این امر و هماهنگ کردن آن با نیازهای یك كشور گذرگاه اصلی توسعه پایدار و عامل محوری پیشرفت است.

سرهنگ معصوم بیگی افزود: نیروی انتظامی در سال های اخیر گام های اساسی به منظور نهادینه کردن امر پژوهش و مسأله یابی و حل مسأله برداشته است.

این مقام ارشد انتظامی در همدان بیان کرد: به گونه‌ای كه كشف علمی جرم، رویكرد پیشگیرانه‌ای از وقوع جرایم و ناهنجاری‌ها، تشكیل اتاق‌های فكر و راه اندازی دفتر تحقیقات كاربردی در استان و استانداردسازی رفتار، حمایت از پایان نامه‌ها و انجام تحقیقات كاربردی متعدد، گام های بلندی است كه برداشته شده است.

سرهنگ معصوم بیگی برتوجه جدی به تشكیل شورای پژوهشی تاکید کرد و گفت: در حوزه درون سازمانی ناجا شبكه تحقیقاتی مطالعاتی گسترده‌ای تعریف شده كه حوزه‌های تولید دانش سازمانی را درخود جا داده است.

وی در خصوص این موضوع كه چگونه می توان بنحو مطلوب تری بین ناجا و مراكز پژوهشی و دانشگاه ها پیوند ایجاد كرد، گفت: اساساً رسالت مراكز پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین دانشگاه‌ها، تولید علم و در اختیار قرار دادن آن برای بهبود ارتقای عملكرد بخش‌های مختلف اجرایی و عملیاتی در سطح كشور است.

معصوم بیگی ادامه داد: بر همین اساس نیروی انتظامی با فعال كردن بیش از 60 واحد تحقیقاتی در سطح كشور پیشگام ارتباط با مراكز پژوهشی و دانشگاه‌ها شده است ومسولان دانشگاه‌ها و مراكز تحقیقاتی در این بخش به خوبی ناجا را یاری داده اند.

این مقام مسوول اضافه كرد: توسعه تفاهم نامه بین ناجا و مراكز علمی، استفاده بیشتر از تولیدات علمی و غنای بیشتر بخشیدن به شورای های پژوهشی و اتاق های فكر با استفاده از اساتید دانشگاه، موضوعاتی است كه می تواند پیوند بشتر بین ناجا و مراكز پژوهشی ایجاد كند.
سرهنگ معصوم بیگی با اشاره به اینكه "فرهنگ" به عنوان محور موضوعی تحقیقاتی استان همدان انتخاب شده است، گفت: حوزه فرهنگ وسیع است و اثر گذار بر تمامی رفتار انسان، جامعه و نظم و امنیت.

وی گفت: ناجا در آمیختگی فرهنگ و نظم و امنیت و نقش تعیین كننده آن در عرصه های اجتماعی رویكردهای نوینی را پیشروی مباحث امنیتی و فرهنگی گشوده است.

فرمانده انتظامی همدان در پایان خاطر نشان کرد: از یك نظر فرهنگ به مثابه یك مولفه قدرت و امنیت ملی با یك نظام فرعی در درون نظام اصلی تحلیل می شود و در نگرش جدید، فرهنگ نقش گسترده بسیار فراگیر تر از دامنه و عرصه مولفه قدرت و امنیت ملی را در بر می‌گیرد پس بالندگی فرهنگی در یك جامعه ضامن حفظ نظم و امنیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز