در ۹ ماهه امسال؛

بیش از ۴۲ میلیون دلار کالا از گمرک ملایر صادر شد

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۳:۰۴:۴۳
کد خبر: ۲۵۳۴۴۱
بیش از ۴۲ میلیون دلار کالا از گمرک ملایر صادر شد
ناصر ترکاشوند گفت: بیش از 42 میلیون و 126 هزار دلار کالا در 9 ماهه امسال، از گمرک این شهرستان به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سرپرست گمرک ملایر با اعلام این مطلب افزود: در این مدت انواع کالا به وزن ناخالص بیش از 175 هزار تن و به ارزش ریالی بیش از یک هزارو 100 میلیارد ریال از گمرک ملایر به 15 کشور جهان صادر شد.

وی اظهار داشت: 13 نوع کالا شامل انواع کشمش تیزابی، انگوری و آفتابی، سیمان، پارافین جامد، وازلین بهداشتی، وازلین غیرگرید دارویی، ظروف تفلون، سیلیس، انواع میخ آهنی، کلینکر، خرمای مضافتی و پسته به کشورهای هدف صادر شد.

وی ادامه داد: عراق، رومانی، بلاروس، روسیه، اوکراین، امارات، قزاقستان، مالزی، چین، هند، اتیوپی، پاکستان، صربستان، لهستان و مجارستان از جمله کشورهای هدف برای صادرات کالاهای این شهرستان بودند.

ترکاشوند از رشد منفی صادرات کالا از گمرک این شهرستان در 9 ماهه امسال خبر داد و بیان داشت: امسال میزان صادرات کالا از گمرک ملایر نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی 46 درصد، از نظر دلاری 28 درصد و از نظر ریالی 24 درصد کاهش داشته است.

وی علت اصلی روند منفی صادرات انواع کالا از گمرک ملایر را بروز نابسامانی اوضاع اقتصادی و سیاسی در کشورهای هدف صادرات چون عراق و اوکراین، تحریم های اقتصادی، افت ارزش پولی این کشورها، مشکلات برگشت ارز و کم شدن مراودات تجاری به دلیل ایجاد ناامنی در منطقه دانست.

سرپرست گمرک ملایر افزود: در مجموع به دلیل کاهش صادرات انواع کالاها چون سیمان، کاهش قابل توجهی در میزان صادرات از گمرک ملایر داشتیم.

ترکاشوند یاد آور شد: انواع کشمش و سیمان بیشترین حجم صادرات کالا از گمرک این شهرستان را به خود اختصاص داده است که به رغم کاهش در روند صادرات، شاهد رشد صادرات انواع کشمش بوده ایم.

شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز