برپایی نخستین نمایشگاه ملی مد و لباس اسلامی ایرانی در همدان

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۳:۴۱:۱۳
کد خبر: ۲۶۴۸۴۰
برپایی نخستین نمایشگاه ملی مد و لباس اسلامی ایرانی در همدان
نخستین نمایشگاه مد و لباس استان همدان و چهاردهمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی، ایرانی کشور از دیروز تا هفتم اسفندماه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی بر پا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: طرح‌ها و آثار ارائه شده در این نمایشگاه، منتخب آثار برگزیده کشوری است که در مسابقات و نمایشگاه‌های حوزه مد و لباس به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده‌اند.

مجید فروتن افزود: این نمایشگاه یا هدف الگودهی بومی و محلی به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برپا شده است تا به مد و لباس‌های امروزی هویت ایرانی و اسلامی ببخشیم.

وی گفت: این نمایشگاه در هدایت مصرف کنندگان به استفاده از الگوی ایرانی و اسلامی نقش مؤثری دارد و طراحان نیز مدل‎های جدید و الگوهای نوین طراحی خود را در معرض دید قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 اثر منتخب استانی و 20 اثر منتخب کشوری در جشنواره‌های مد و لباس برای معرفی به تولیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است تا تولید الگوهای ایرانی و اسلامی در پوشاک مورد توجه قرار گیرد.

مدیر گروه رشته پوشاک مرکز علمی و کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشادی اسلامی استان همدان نیز اظهار داشت: رشته طراحی لباس گرایش به روزی است اما سرفصل‌های آموزشی این رشته به روز نیست و باید مورد توجه قرار گیرد.

فاطمه والامقام افزود: این نمایشگاه بازخوردی مثبتی در دانشجویان در حال تحصیل دارد تا طرح‌ها و ایده‎های خود را در کلاس درس بروز دهند و سعی کنند توانمندی خود را در طراحی و ارائه الگو به معرض دید برسانند.

وی تصریح کرد: طراحان مد و لباس در همدان نمی‎توانند طرح‌های خود را به فروش برسانند در حالی که تولیدکنندگان باید طرح‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته طراحی پوشاک را خریداری کنند.

مدیر گروه رشته پوشاک مرکز علمی و کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشادی اسلامی استان همدان گفت: متدسفانه تولیکنندگان طرح‌ها و الگوهای خود را از مجلات خارجی تهیه می‌کنند و الگوهای ایرانی و اسلامی را فراموش کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز