رییس دانشگاه پیام نور همدان:

تربیت محقق و پژوهشگر ركن اساسی رسالت دانشگاه‌ها است

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۲۰:۴۴:۰۰
کد خبر: ۴۶۷
تربیت محقق و پژوهشگر ركن اساسی رسالت دانشگاه‌ها است
رییس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: تربیت محقق و پژوهشگر ركن اساسی رسالت دانشگاه‌ها است و جهش بزرگی به علت انجام تحقیقات توسط دانشمندان در دنیا ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، اردشیر خزایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله در دانشگاه‌ها شاهد پیشرفت‌های بسیاری در امور تحقیقاتی و پژوهشی هستیم.

خزایی با بیان این مطلب كه دین ما دین تحقیق، علم و قلم است، افزود: انسان از ابتدای خلقت در راستای تكامل پیش رفته و در قصص قرآنی نیز به این مسأله اشاره شده است. وی یادآور شد: زمانی كه هنوز پیشرفت‌های علمی در اروپا ایجاد نشده بود، كشورهای اسلامی به عنوان مهد تمدن دنیا مطرح بوده‌اند.

وی افزود: انجام پژوهش در هر كشوری می‌تواند به عنوان سرمایه در آن كشور محسوب شود.

خزایی خاطرنشان كرد: با تلاش دانشمندان كشورمان در راستای فناوری هسته‌ای امروز ایران جزء 8 كشوری است كه به انرژی هسته‌ای دست یافته است.

وی با اشاره به اینكه دشمنان دو نفر از دانشمندان هسته‌ای كشورمان را شهید كردند، گفت: با تلاش چنین دانشمندانی این فناوری در ایران بومی شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش یادآور شد: رسالت دانشگاه فقط آموزش نیست و در كنار آن باید در نتیجه تحقیقات و پژوهش‌ها، علم به پویایی برسد.

رییس دانشگاه پیام‌نور استان همدان اضافه كرد: استان در عرصه علمی دو وظیفه بر عهده دارد كه این وظایف شامل انجام تحقیقات علمی و پژوهشی و اعتقاد قلبی به خدا، بزرگان دین و پیامبران است كه انجام این دو وظیفه باید هماهنگ با یكدیگر پیش بروند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز