رییس سازمان بازرگانی استان یزد خبر داد

فعالیت ۴۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان یزد

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۱:۴۲:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۵۳
فعالیت ۴۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان یزد
رییس سازمان بازرگانی استان یزد گفت: در استان یزد هر ساله 200 هزار متر مربع فرش توسط 40 هزار بافنده بافته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، رییس سازمان بازرگانی استان یزد گفت: در استان یزد هر ساله 200 هزار متر مربع فرش توسط 40 هزار بافنده بافته می شود.
 
مهراب اسکندری در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه فرش دستباف استان یزد در گفت و گو با خبرنگار برنا افزود: توسط سازمان بازرگانی استان یزد حمایت های ویژه ای از بافندگان فرش دستباف شده است.
 
وی ادامه داد: از جمله این حمایت ها که برای احیای صنعت فرش دستباف انجام شده تشکیل 12 اتحادیه فرش دستباف و 11 تعاونی روستایی است.

رییس سازمان بازرگانی استان یزد گفت: تاکنون 200 هزار ساعت آموزش به بافی در استان یزد انجام شده و علاوه بر آن حمایت های زیادی نیز در زمینه بیمه فرش بافان صورت می گیرد.
 
اسکندری افزود: در دور سوم سفر ریاست جمهور به استان یزد نیز مبلغ 70 میلیارد ریال تسهیلات برای بافندگان فرش دستباف مورد تصویب قرار گرفت.
 
رییس سازمان بازرگانی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه فرش دستباف استان یزد در فضای 2 هزار و 800 مترمربع در قالب 80 غرفه و 40 تولید کننده از سراسر کشور است.

وی در پایان گفت: این نمایشگاه از 27 بهمن به مدت یک هفته در محل سالن شهید قندی محل نمایشگاه های یزد برای بازدید عموم دایر است. علاوه بر آن که در این نمایشگاه ده درصد کمتر از نرخ بازار فرش ها عرضه خواهند شد.

نظر شما