در دهه فجر امسال

فرهنگسرای دیجیتال مجتمع فرهنگی امام علی(ع) افتتاح می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۷:۴۳:۰۰
کد خبر: ۴۱۸۹
فرهنگسرای دیجیتال مجتمع فرهنگی امام علی(ع) افتتاح می‌شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: فرهنگسرای دیجیتال در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در ماه های اخیر فعالیت خانه مطبوعات یزد کم رنگ تر شده كه امیدوارم شاهد فعالیت بیشتر این خانه باشیم.

محمود عالیشوندی در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اذعان به اینکه خانه مطبوعات استان یزد از بهترین خانه های مطبوعات کشور است، گفت: علی رغم فعالیت های خوب اعضای شورای مرکزی این خانه در دو سال گذشته، متاسفانه این فعالیت ها در ماه های اخیر کم رنگ تر شده که شایسته است اعضای شورای مرکزی اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و نشاط دوره چهارم خانه مطبوعات استان را انجام دهند.

عالیشوندی با اشاره به اضافه شدن دو نماینده انتصابی از سوی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طبق اساسنامه جدید ابلاغ شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر حفظ استقلال خانه مطبوعات تاکید کرد و افزود: هرگز به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نخواسته ام در انتخابات خانه مطبوعات دخالت کنم و همواره از انتخابات همراه با آزادی و عدالت در عرصه مطبوعات حمایت کرده ام.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اعزام جمعی از مدیران مسوول و خبرنگاران استان به هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها توسط خانه مطبوعات گفت: متاسفانه برخی در ارتباط با این اعزام و نحوه رفتن اصحاب رسانه به تهران و بازدید از نمایشگاه مطبوعات حرف هایی زدند و رفتارهایی نشان دادند که شایسته اصحاب مطبوعات نبود.

وی به حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مطبوعات و خبرگزاری ها اشاره کرد و افزود: در بخش های مختلف از جمله تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی به توفیقاتی دست یافته ایم و در بخش مطبوعات نیز با وجود مشکلات مالی، حمایت های معنوی و مالی خود را از مطبوعات و خبرنگاران استان دریغ نکرده ایم.


عالیشوندی در بخش دیگری از سخنان خود به توفیقات اداره کل فرهنگ و ارشاد یزد در سایر بخش ها اشاره کرد و گفت: پس از 8 سال تئاتر یزد به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت و بیستمین جشنواره استانی تئاتر به شایستگی در یزد برگزار شد.

وی ادامه داد: در بخش موسیقی نیز علی رغم اینکه استان ظرفیت برگزاری موسیقی پاپ را ندارد و این هنر دچار فعالیت های غلط واسطه ها، افراد غیر فرهنگی و غیر هنری شده است اما چند کنسرت فاخر موسیقی سنتی که از نظر محتوایی با نظر رهبر فرزانه انقلاب مطابق بوده در سینماهای استان برگزار شده است.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به تشریح فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در طول سال پرداخت و اظهار داشت: در دو سال گذشته تعداد کانون های مساجد استان به هیچ وجه هم شان و رتبه تعداد مساجد یزد نبود و با بیش از دو هزار و 525 مسجد فقط 70 کانون فرهنگی هنری در استان فعالیت داشتند.

عالیشوندی افزود: تعداد کانون ها در سال گذشته به 224 کانون رسید و هم اکنون 340 کانون در سطح استان مشغول فعالیت فرهنگی و هنری هستند.

مدیر كل ارشاد یزد با بیان اینکه استان یزد در تاسیس کانون های مساجد مقام نخست را در کشور دارد، افزود: تعداد 7 کانون تخصصی مساجد استان در سال گذشته به 12 کانون رسیده است و استان یزد ظرفیت گسترش کانون های تخصصی به 30 کانون را دارد.

وی همچنین از راه اندازی فرهنگسرای دیجیتال در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این فرهنگسرا با کمک دبیرخانه کانون های مساجد استان در دهه فجر امسال افتتاح شود.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد نیز در این نشست خبری با اشاره به وضعیت کانون های مساجد به لحاظ برخورداری از تجهیزات سخت افزاری گفت: امروز 500 قفسه کتابخانه برای 350 کتابخانه در کانون های مساجد استان توزیع می شود و در نظر داریم امکانات کانون ها را به روز نماییم.

علی حکیمیان با اشاره به فعالیت 12 کانون تخصصی در یزد، اظهار داشت: فعالیت تخصصی این کانون ها در زمینه های مهدویت، تبلیغات، هنری و ورزشی باعث شده تعداد بیشتری از جوانان علاقه مند به فعالیت های فرهنگی و هنری کانون ها جذب شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز