مدیركل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای یزد:

شاهراه اصلی برای رسیدن به توسعه پایدار توجه به آموزش است

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۵:۵۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۸۷
شاهراه اصلی برای رسیدن به توسعه پایدار توجه به آموزش است
اكبرنژاد گفت: امروز باور دنیا بر این است كه شاهراه اصلی برای رسیدن به توسعه پایدار در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی، توجه به امر آموزش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای یزد در گردهمایی رؤسای مراكز آموزش فنی و حرفه ای استان در طبس هدف از برگزاری این گردهمایی را رشد آموزش های فنی و حرفه ای در سطح استان دانست و اظهار داشت: امروز باور دنیا بر این است كه شاهراه اصلی برای رسیدن به توسعه پایدار در عرصه های منطقه ای و جهانی، توجه به امر آموزش است.

محمد اكبرنژاد از پیگیری ها برای تربیت دانشجوی فنی و حرفه ای در طبس با همكاری دانشگاه علمی كاربردی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم كه با حمایت فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در بهمن ماه امسال اولین گروه دانشگاهی و دانشجویی علمی كاربردی مراكز فنی و حرفه ای را جذب كنیم.

وی در این جلسه آمادگی مراكز آموزش فنی و حرفه ای را درباره ارایه آموزش های فنی و حرفه ای در سراسر شهرستان اعم از پایگاه های بسیج، حسینیه ها و مراكز مختلف كه نیاز به آموزش فنی و حرفه ای باشد، اعلام کرد.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه ای یزد گفت: گروهی شامل اداره تعاون، فنی و حرفه ای و صندوق مهر امام رضا(ع) تشكیل شود و با ارایه توضیحات و اطلاع رسانی مناسب به جوانان و عمومی مردم برای اشتغال زایی اقدامات بهتری از این طریق صورت پذیرد.

فرماندار طبس نیز در ابتدای این جلسه گفت: طبس نام پر آوازه ای است كه از جهت‌های مختلف دارای اهمیت است.

عزیز بهزادی با برشمردن ظرفیت ها و ویژگی های شهرستان طبس، به شرایط خاص و منحصر به‌فرد این منطقه مستعد كویری اشاره كرد و اظهار داشت: طبس منطقه ای بسیار وسیع و از لحاظ وسعت، بزرگترین شهرستان ایران است كه حدود دو سوم استان یزد را فراگرفته و علیرغم كویری بودن این منطقه سبز، نگینی است در دست ایران.

بهزادی مردم طبس را مخلص، خونگرم، صمیمی و ولایی با زنان و دخترانی عفیف، محجبه و خانواده دوست و مردانی سخت كوش معرفی كرد و افزود: من به عشق شهدا و مردم بار دیگر پس از گذشت سالیان زیاد مسوولیت فرمانداری را پذیرفتم.

فرماندار طبس از مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد خواست درباره احیا و گسترش مشاغل خانگی و بویژه قالی بافی و نیز نهادینه شدن و بسط فرهنگ كار و افزایش رویكرد جوانان به كارهای سخت توجه ویژه ای داشته باشد.

نظر شما