آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۱:۴۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۳۹۵۸
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 13 اردیبهشت ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ شهرام حبیب‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۶۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: از ۶۹ بیمار بستری‌شده جدید، ۴۱ نفر از اردبیل، ۱۱ نفر از پارس‌آباد، ۶ نفر از مشگین‌شهر، ۲ نفر از گرمی، یک نفر از نمین، یک نفر از کوثر، ۲ نفر از بیله‌سوار و ۵ نفر از خلخال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: همچنین ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده بیان کرد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۵۲۳ نفر رسید که نسبت به دیروز کاهش ۱۷ موردی داشته و از این تعداد ۷۶ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های اردبیل، گرمی و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در حال حاضر روند مراجعه و بستری بیماران کرونایی کاهش دارد اما این وضعیت کاملا شکننده بوده و با بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها ممکن است دوباره شاهد روند صعودی بیماری باشیم.

حبیب‌زاده اظهار کرد: از عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده‌ از ماسک را تشدید کرده و در اولویت خود قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا خودداری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز