آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۲:۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۹۸۲۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 18 خردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۳۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: از ۳۱ بیمار بستری‌شده جدید، ۲۱ نفر از اردبیل، یک نفر از پارس‌آباد، ۶ نفر از مشگین‌شهر، یک نفر از گرمی و ۲ نفر از خلخال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: خوشبختانه ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده بیان کرد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۸۱ نفر رسید که نسبت به دیروز کاهش ۳ موردی داشته و از این تعداد ۴۳ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی تصریح کرد:  هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل و خلخال در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در پایان با اشاره به اهمیت زدن ماسک گفت: اصلی‌ترین عامل پیشگیری از انتقال کرونا، زدن ماسک است و اگر ماسک موثر نبود همه کادر درمان بیمارستان‌ها به‌خصوص در بخش‌های ویژه در همان روز اول، مبتلا می‌شدند.

نظر شما