امام جمعه اردبیل:

هدف عربستان از تجاوز به یمن تجزیه این کشور است

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۱۷:۰۶:۱۱
کد خبر: ۲۸۶۹۴۸
هدف عربستان از تجاوز به یمن تجزیه این کشور است
امام جمعه اردبیل گفت: هدف عربستان از تجاوز به یمن برآورده کردن خواست آمریکا در تجزیه یمن می باشد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: عربستانی ها در کنفرانس نجات یمن در ریاض این هدف و مقصد شوم خود را آشکار کردند.

وی بیان کرد: عربستانی ها در این کنفرانس تشکیل اقلیم های فدرالی و تجزیه یمن و جدایی حضرموت بزرگترین استان این کشور را به عنوان هدف حمله خود به یمن آشکار به زبان آوردند.

وی آمریکا را مجرم اصلی در کشته و زخمی شدن 10 هزار نفر در یمن دانست و گفت: این تجاوز به یمن از روز اول محکوم به شکست بود و هم اکنون نیز آثار این شکست در حال نشان دادن خود است.

آیت الله عاملی به رسوایی وهابی ها در بزرگنمایی و تقدس بخشیدن به تجاوز عربستان به یمن اشاره کرد و اظهار کرد: این مایه ننگ و ذلالت برای مفتی های وهابی است که کشتار زنان و کودکان در یمن را تایید و از آن تجلیل کنند.

امام جمعه اردبیل همچنین در ادامه به بازدید حود از مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: امنیت کامل در این مناطق با هوشیاری مرزبانان فداکار و عشایر ولایت مدار برقرار است.

وی همچنین به قداست کار مرزداری اشاره کرد و از تمام مرزنشینان خواست به عنوان یک فریضه به طور کامل با مرزبانی همکاری و مجرمین مرزی را با درایت و تعهد خود ناکام بگذارند.

آیت الله عاملی به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین (ع) گفت: بهترین رابطه با معصومین در چنین روزهایی ، پیمان با آنها برای سنخیت با اوصاف روحی ، معنوی ، اخلاقی و علمی آنهاست.

وی با اشاره به جامعیت شخصیت امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از اوصاف برجسته حضرت که موجب شکل گیری حادثه عاشورا شد حساسیت آن بزرگوار به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است به حدی که حضرت قیام خود را با آن معلّل می نماید.

به گفته وی ، امر به معروف و نهی از منکر یک مسوولیت و نظارت همگانی است و سنت عالم بر این قرار گرفته است و با تعطیلی این اصل نزول عذاب ، هلاکت و ویرانی جامعه قطعی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از پاسدار ، پاسداری و روز پاسدار گفت: روز ولادت امام حسین (ع) را از این جهت روز پاسدار نام گذاشته اند تا برسانند که پاسداران انقلاب اسلامی از همان حقیقتی پاسداری می کنند که امام حسین (ع) از آن پاسداری کرد.

وی همچنین از جانبازان ، مقام جانبازی و نیز از خدمات و صبوری همسران آنها نیز تقدیر کرد.

آیت الله عاملی همچنین از خیرین مدرسه ساز استان که در اجلاسیه روز پنجشنبه 11.5 میلیارد تومان جهت مدرسه سازی تعهد کردند تجلیل و تشکر نمود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین به مناسبت هفته خوابگاه ها از خیرین دعوت کرد با اخذ زمین مجانی از دانشگاه ، نیاز خوابگاهی دانشگاه های استان را تامین و با غیرت شایسته فضای سالم و مناسب تربیتی برای جوانان فراهم نمایند.

گفتنی است بمناسبت ایام مبارک شعبان مصلی اردبیل با انواع چراغ های رنگی تزیین شده و از نمازگزاران با عطر و شیرینی استقبال می شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز