معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان:

با ذخیره سازی بموقع میوه ها، اردبیلی ها در شب عید مشکلی نخواهند داشت

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۹:۳۳:۰۹
کد خبر: ۳۲۸۷۵۰
با ذخیره سازی بموقع میوه ها، اردبیلی ها در شب عید مشکلی نخواهند داشت
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با ذخیره سازی بموقع میوه ها، مردم در شب عید مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار  برنا در اردبیل، به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اصغر پرتوی، افزود: با توجه به سیاست های حمایتی دولت و در اجرای برنامه تنظیم بازار میوه پایانی سال جاری و ساماندهی خرید و ذخیره سازی و توزیع میوه روزهای پایانی سال و روزهای ابندائی سال 95 با اولویت استفاده از تشکل های ذیربط و مباشرین بخش خصوصی در استان اردبیل با تشکیل کارگروه تنظیم بازار با مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و دبیری تعاون روستایی اسان  نسبت به خرید 1200 تن پرتغال و 500 تن سیب قرمز جهت ذخیره سازی اقدام خواهد شد .

پرتوی اضافه کرد : بزودی تیمی متشکل از مدیر تنظیم بازار و تعاون روستایی و معاونت تولیدات گیاهی جهت بازدید از باغات استان مازندران و شهرستانهای مشکین شهر و خلخال به منظور اطمینان از بالا بودن کیفیت محصولات میوه شب عید اعزام خواهند شد و نظرات تخصصی آنان معیار خرید میوه با کیفیت بالا و استاندارد خواهد بود .

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و کوتاه کردن دست دلالان و فرصت طلبان خرید بدون واسطه و با کمترین قیمت مستقیما ً از باغداران خرید خواهد شد .

این مقام مسئول افزود : اعتبار مورد نیاز جهت خرید میوه شب عید توسط بانک کشاورزی ، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و اتحادیه تعاونی روستایی تامین خواهد شد و هیچ گونه مشکلی از این لحاظ وجود ندارد .

پرتوی درپایان سخنان خود افزود :  برنامه ریزی شده است تا در راستای حمایت از تولید کنندگان میزان 2000 تن سیب قرمز درجه یک مازاد استان با هماهنگی سازمان تعاون روستایی کشوربه استانهای همجوار صادر شود .

در ادامه پیرجمال الدین پور پیغمبر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به پیش بینی تولید بالا و با کیفیت سیب درختی در استان گفت امسال میزان برآورد تولید تامرز 151 هزار تن می باشد که 40 هزار تن آن سیب قرمز درجه یک و قابل جعبه گیری با کیفیت عالی خواهد شد که تا کنون بیش از 15 هزار تن آن ذخیره شده است .

همچنین خلیل نیکشاد مدیر تنظیم بازار این سازمان گفت: در راستای سیاست های حمایتی دولت و اجرای برنامه تنظیم بازار میوه ایام پایانی امسال این اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار سازمان می باشد که بموقع تشکیل یافته که امید وارم با تشریک مساعی دستگاههای ذیربط استان بتوانیم با ساماندهی مناسب درمراحل  خرید و ذخیره سازی و توزیع مناسب آن در سال دولت و ملت، همدلی وهمزبانی خدمات شایسته ای را به مردم فهیم و با بصیرت ارائه نمائیم . 

نظر شما