استاندار اردبیل:

پایانه مرزی بیله سوار از فعال ترین پایانه های مرزی کشور است

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۰۹:۰۸:۵۹
کد خبر: ۳۵۶۰۶۱
پایانه مرزی بیله سوار از فعال ترین پایانه های مرزی کشور است
استانداراردبیل با اشاره به اینکه پایانه مرزی بیله سوار از فعال ترین پایانه های مرزی کشور است، گفت : توسعه هر چه بیشتر این پایانه به رونق اقتصادی استان و شهرستان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در جریان سفر به بیله سوار و بازدید از پروژه های اقتصادی و عمرانی این شهرستان افزود: توسعه پایانه مرزی این شهرستان به رونق اقتصادی منطقه و همچنین افزایش تردد اتباع جمهوری آذربایجان می انجامد.

وی به قرار گرفتن بیله سوار در محدوده منطقه آزاد تجاری استان اشاره و با ابراز امیدواری نسبت به تصویب لایحه ایجاد این منطقه در مجلس گفت: در این صورت در زمینه تجارت خارجی ، کشاورزی و صنعت منطقه شاهد تحول اساسی خواهیم بود .

به گفته استاندار اردبیل ، پروژه محوطه فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار مغان با120 میلیارد ریال هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا شهریور ماه سال آینده تکمیل و بهره برداری شود.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از مجموعه ساماندهی مسافرین آذری گفت: روزانه تا 2 هزار تبعه آذری از گمرک بیله سوار تردد می کنند و قانونمندی، نظم و برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به خصوص در بحث حمل و نقل مسافرین آذری، باعث افزایش رضایتمندی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد .

خدابخش ادامه داد: برای ساماندهی این مجموعه 50 دستگاه تاکسی جدید به طرح اضافه شده و با توجه به درخواست رانندگان برای عضویت در طرح ، شاهد افزایش تعداد خودروهای پلاک عمومی خواهیم بود.

استاندار اردبیل همچنین به قابلیت های ویژه کشاورزی بیله سوار اشاره کرد و گفت : نگاه به کشاورزی فرامرزی جزو برنامه های دولت در این منطقه است، صادرات کشاورزی به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، ویژگی این منطقه از استان اردبیل را پر رنگ تر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث ایجاد و گسترش مجموعه های گلخانه ای در این شهرستان مد نظر بوده گفت:  در این ارتباط نخستین گلخانه بخش خصوصی با 200 میلیارد ریال اعتبار درحال احداث است که 120 میلیارد ریال آن از محل وام صندوق توسعه ملی وزارت جهاد کشاورزی تامین می شود .

وی بیان کرد: فاز اول این مجموعه به مساحت دو هکتار در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و محصولات این گلخانه در خرداد ماه95روانه بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از پروژه های راه بیله سوار گفت : جاده کمربندی شهرستان بیله سوار که عملیات اجرایی آن از سال 84 شروع شده است ، از اهمیت ویژه ای برخودار است و خط رفت آن در حال تکمیل 300متر پایانی است.

وی همچنین بر لزوم توجه جدی به راه های مواصلاتی این شهرستان و تسریع در تکمیل آنها تاکید کرد.

خدابخش همچنین در بازدید از مجتمع آبرسانی روستای خروسلو اظهار کرد: 170 روستا با بهره برداری از این پروژه از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می شوند که با توجه به اینکه توسعه و عمران مناطق روستایی از مهمترین اولویت های دولت می باشد ، باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشیم.

وی همچنین از اختصاص 120 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه تصفیه خانه شهر بیله سوار که عملیات اجرای آن ازسال 82 شروع شده ، خبر داد.

استاندار اردبیل  در جریان سفر به بیله سوار مغان از پروژه های لکه گیری و روکش آسفالت جاده بیله سوار به شهرستان گرمی ، محوطه فاز 2پایانه مرزی ، مجموعه ساماندهی مسافرین آذری ، تصفیه خانه ، مجتمع آبرسانی 170روستای خروسلو این شهرستان،شهرک گلخانه ای بخش خصوصی (کریمخانی ) ،طرح چند منظوره تولید انواع سوسیس و کالباس، اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز