شناسایی ۲۶ مادر باردار مبتلا به کرونا در مرحله دوم غربالگری

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۷:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۰۲۲۰
شناسایی ۲۶ مادر باردار مبتلا به کرونا در مرحله دوم غربالگری
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با آغاز مرحله دوم غربالگری، تعداد مادران باردار مبتلا به ۲۶ نفر افزایش یافته، اما فوت مادر ناشی از ابتلا به کرونا نداشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تمام مادران بارداری که جواب آزمایش آنان مثبت شده تحت مراقبت هستند، گفت: آموزش‌های لازم به این بیماران داده شده تا در خانه خود را قرنطینه کرده و در صورت نیاز به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا در صورت تشخیص پزشک در بیمارستان بستری شوند.

دلشاد با اشاره به اینکه همه افراد شناسایی شده در بیمارستان بستری نیستند،افزود: آموزش‌های لازم خود مراقبتی ارائه شده و در بسیاری از موارد نیز ماما‌ها به منزل بیمار مراجعه کرده و وضعیت را کنترل می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: مادران باردار به عنوان گروه پر خطر، باید نسبت به سایر افراد با دقت و توجه بیشتری نکات بهداشت فردی از جمله ماندن در منزل و شست و شوی مکرر دست‌ها را رعایت کنند.

دلشاد افزود: مادران باردار می‌توانند با انجام تمرینات بدنی سبک، راه رفتن در منزل و تحرک کافی، رعایت نکات ایمنی و اصول بهداشتی، تغذیه‌ای و حفظ آرامش به سلامت خود و جنین کمک کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه