راهکارهای استفاده از "پول" در روزهای کرونایی

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۰۲۹۶
راهکارهای استفاده از پول در روزهای کرونایی
کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح نکات مهم و ضروری در خصوص استفاده از پول(اسکناس و سکه) در روزهای شیوع کرونا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ یحیی ذائبی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: این ویروس قابلیت قرارگیری بر روی سطوح و وسایل را داشته و می‌تواند از چند ساعت تا ۹ روز بر روی سطوح و وسایل مختلف، بسته به ساختار سطوح و تراکم‌ آنها، ماندگاری داشته و قابلیت انتقال داشته باشد.

وی افزود: در بین وسایل مختلف، پول(اسکناس و سکه) در گذشته نیز به عنوان وسایل بسیار آلوده محسوب می شدند که در شرایط فعلی این وضعیت تشدید می‌شود، چرا که این وسایل در جامعه دست به دست چرخیده و عوامل بیماری می‌تواند از طریق آنها انتقال یاید.

ذائبی با اشاره به لزوم رعایت برخی نکات مهم در استفاده از پول در شرایط شیوع کرونا، گفت: اولین توصیه این است که افراد در این شرایط کمترین استفاده را از پول نقد داشته و از کارت بانکی خود استفاده کنند و توصیه می شود کشیدن ‌کارت توسط خود افراد و بدون تماس مستقیم دست با دستگاه‌های پوز صورت ‌گیرد.

این کارشناس بهداشت محیط افزود: در مواردی که امکان استفاده از کارت بانکی وجود ندارد، توصیه می‌شود  افراد از دستکش یک بار مصرف برای رد و بدل کردن پول استفاده کرده و دستکش‌ها را بعد از استفاده به حالت برعکس و بدون‌ تماس با سطح داخلی آن خارج کرده و داخل سطل زباله بیندازند.

ذائبی خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی و اتوبوس هم می توانند تمام روز را از دستکش استفاده کرده و به وسیله آن  پول را رد و بدل کنند، اما طی این مدت به هیچ عنوان نباید با دستکش به سر و صورت خود دست بزنند و باید پایان روز، دستکش‌ها را به داخل برگردانده و داخل سطل‌های زباله بریزند و پس از آن باید دست‌های خود را بامحلول مناسب ضدعفونی کرده و داخل خودرو و بویژه فرمان خودرو و محل قرار گیری پول‌ها را نیز گندزدایی  کنند.

وی همچنین به رانندگان تاکسی و اتوبوس توصیه کرد: ظرف مخصوصی برای جمع آوری پول مسافران در نظر گرفته و از قرار دادن پول در نقاط مختلف خودرو و بویژه روی داشبورد و ... خودداری کنند.

این کارشناس بهداشت محیط در خصوص نحوه جابجایی پول نیز اظهار کرد: افراد نباید پول‌ها را داخل کیف پول قرار دهند، چرا که علاوه بر آلوده کردن محیط کیف پول، کارت‌ها و وسایل دیگر داخل آن را نیز آلوده می‌کند.

وی افزود: بهترین راهکار این است که یک پلاستیک(نایلون) داخل کیف قرار داده و پول‌ها را داخل آن بیندازند و اگر نایلون همراه نداشتند بهتر است با همان دستکشی که پول را می‌گیرند، دستکش را برگردانده و پول را داخل آن قرار دهند تا زمانی که بتوانند نایلون تهیه کنند.

ذائبی تصریح کرد: بهتر است افراد پول‌های خود را حداقل یک هفته در محلی گذاشته و بعدا استفاده کنند تا ویروس احتمالی روی آن از بین برود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز