مشاور استاندار و مسوول روابط عمومی استانداری اردبیل:

روابط عمومی مهندس ذهن دستگاه اجرایی است

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۲:۵۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۳۲۷۳
روابط عمومی مهندس ذهن دستگاه اجرایی است
مشاور استاندار و مسوول روابط عمومی استانداری اردبیل گفت: روابط عمومی ها مهندسان ذهن دستگاههای اجرایی هستند.

به گزارش برنا،غلامحسین غاربی  در گفت و گویی تلویزیونی و رادیویی تصریح کرد: روابط عمومی هر سازمان به مانند مشاور و سیاست گزار دستگاه محسوب می شود و مدیران دستگاه ها باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی بیان کرد: در گذشته روابط عمومی بعنوان یکی از ابزارهای توسعه تلقی می شد و  در حال حاضر محور   توسعه محسوب می شود.

غاربی اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته تمامی برنامه ریزی های ارتباطی در مراودات اقتصادی و سیاسی از سوی روابط عمومی اتخاذ شده و این حوزه به عنوان سیاست گزار عمل می کند.

مشاور استاندار در حوزه اطلاع رسانی گفت: هر اداره و سازمانی اگر با این دید به روابط عمومی بنگرد موفق بوده ودر غیر اینصورت با مشکل مواجه می شود.

وی با اشاره به تلاش روابط عمومی های استان در ایام شیوع کرونا در استان افزود: این حوزه بعد از تلاش کادر درمانی در صف اول مبارزه به لحاظ اطلاع رسانی قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: هر جا مسوولان استان و بهداشت و درمان حضور داشتند نیروهای اطلاع رسانی و روابط عمومی  هم حضور داشتند.

غاربی بیان کرد: اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی زمان نمی شناسد و در تمام ساعات شبانه روز ماموریت های سازمانی را انجام دهد.

 مسوول روابط عمومی استانداری اردبیل به نقش روابط عمومی ها در ارتباط با رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فعالان روابط عمومی باید با رسانه های رسمی و فعالان فضای مجازی  ارتباط موثری داشته باشند.

وی سیاست کلی شورای روابط عمومی های استان  در رابطه با رسانه را اطلاع رسانی شفاف و توام با اخلاق حرفه ای و رسانه ای ذکر کرد.

غاربی گفت: تلاش شده فضای فعالیت برای رسانه ها مناسب بوده و از برخوردهای قضایی تا حد امکان جلوگیری شود.

وی افزود: در صورتیکه رسانه ای اقدام به تشویش اذهان عمومی نکرده و پیگیر مطالبات مردم باشد، شورای روابط عمومی استان نیز از مدیر مربوطه پیگیری خواهد کرد.

وی توجه به منافع مردم ، پیگیری مطالبات  و انتقال اقدامات انجام گرفته دولت به مردم را مهم ترین وظایف روابط عمومی های استان ذکر کرد.

غاربی به برنامه ریزی های انجام گرفته برای ارتقای علمی فعالان روابط عمومی در استان اشاره کرد و از برگزاری دوره های آموزشی در سال گذشته در حوزه روابط عمومی خبر  داد.

وی گفت: این دوره ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده که از ماه های آینده ادامه می یابد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هر دو سال یکبار از برگزاری این انتخابات در هفته روابط عمومی خبر داد.

مسوول روابط عمومی استانداری اردبیل گفت:در این انتخابات چهار نفر به عنوان اعضای اصلی و یک بازرس انتخاب می شوند.

غاربی در ادامه با اشاره به تاریخچه روابط عمومی در جهان و ایران از این علم پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز