مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبرداد :

هزینه ۶ میلیارد ریالی برای ساماندهی موزه های استان /گنجینه قلعه فلک الافلاک جزو غنی ترین موزهای کشور است

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۶:۳۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۳۸۵۵
هزینه ۶ میلیارد ریالی برای ساماندهی موزه های استان /گنجینه قلعه فلک الافلاک جزو غنی ترین موزهای کشور است
سید امین قاسمی از هزینه 6 میلیارد ریالی برای ساماندهی موزه های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ قاسمی در  گفتگوی خبری که  به مناسبت  روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به مجموع اعتبارات پروژه های انجام شده بود در سطح موزه های استان اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر پروژه هایی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال انجام شده است و سالجاری نیز در حال تکمیل این طرح ها هستیم.

او اعتبار هزینه شده را شامل مرمت باشگاه افسران خرم آباد به منظور تبدیل به موزه سکه و اشیای مفرغ و خانه بیرجندی بروجرد برای تبدیل شدن به موزه نسخ خطی عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال فاز نخست باشگاه افسران خرم آباد راه اندازی و موزه باستانی اشیاء مفرغی و سکه ها در آن به نمایش گذاشته می شود .

قاسمی تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی باجه فروش بلیط الکترونیک مجموعه قلعه فلک الافلاک، شناسنامه دار کردن بیش از ۱۲هزار شی تاریخی موجود در گنجینه قلعه فلک الافلاک از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه توسعه موزه های استان است.

او با تاکید بر اینکه گنجینه قلعه فلک الافلاک جزو غنی ترین موزهای کشور است و تاسیس موزه های بزرگ مستلزم تامین اعتبارات کلان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان می باشد، خاطر نشان  کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، امکان راه اندازی موزه بزرگ وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  همچنین در خصوص معرفی آثار تاریخی و بویژه اشیای نفیس و ارزشمند لرستان فگفت: 40 راهنمای موزه بصورت مستقیم ‌و غیر مستقیم با اداره کل میراث فرهنگی استان در ارتباط هستند و به خوبی توضیحات کافی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز