در این روزهای کرونایی چگونه به "آرایشگاه" برویم؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۴۴۳۰
در این روزهای کرونایی چگونه به آرایشگاه برویم؟
کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح نکات بهداشتی ضروری هنگام مراجعه به آرایشگاه‌ها در این روزهای کرونایی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سهیلا رستمی با اشاره به بازگشایی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، در خصوص نکات بهداشتی الزامی از سوی مردم هنگام به مراجعه به آرایشگاه، گفت: در وهله اول توصیه می‌شود تا حد امکان مردم در روزهای شیوع بیماری کرونا از رفتن به آرایشگاه خودداری کنند.

وی افزود: بسیاری از کارهای پیرایش و آرایش ضروری را افراد می‌توانند در منزل انجام داده و انجام کارهایی مانند تتو و کاشت ناخن و مژه و... را هم به روزهای پس از کرونا موکول کنند.

وی افزود: در صورت مراجعه ضروری به آرایشگاه توصیه می‌شود افراد حتما وسایل شخصی مانند حوله، پیش بند، قیچی، شانه و حتی در صورت امکان، مردان ماشین اصلاح را هم همراه داشته باشند.

رستمی از همه افراد خواست تا از قبل بصورت تلفنی یا اینترنتی از آرایشگاه وقت کرده و سعی کنند ساعاتی که محیط آرایشگاه خلوت است، مراجعه داشته باشند.

این کارشناس بهداشت محیط در ادامه با بیان اینکه فعالیت آرایشگاه های مردانه و زنانه منوط به ثبت نام صاحبان این اماکن در سامانه www.salamat.gov.ir است، گفت: با ثبت نام در این سامانه کدرهگیری صادر شده و همراه با این کُد الزامات بهداشتی این صنوف هم تشریح می شود که صاحبان آرایشگاه ها ملزم به رعایت آن هستند.

وی افزود: بر اساس این الزامات تمامی آرایشگاه های مردانه و زنانه باید رعایت فاصله بین پرسنل خود را رعایت کنند و میز و صندلی‌ها را طوری بچینند که حداکثر فاصله بین پرسنل آرایشگاه رعایت شود.

رستمی استفاده از ماسک و دستکش را برای تمام کارکنان آرایشگاه ها الزامی دانست و افزود: استفاده از شیلد حفاظتی هم برای کارکنان آرایشگاه ها الزامی است.

وی بر استفاده از وسایل یکبار مصرف حوله و پیش بند در آرایشگاه ها تاکید کرد وافزود: سایر لوازم مانند قیچی و ماشین اصلاح باید بصورت کامل و مرتب گندزدایی شوند.

رستمی تصریح کرد: صاحبان آرایشگاه ها باید در بحث نوبت دهی طوری برنامه ریزی داشته باشند که حداقل مشتری در محل آرایشگاه حضور داشته باشد و رعایت فاصله بین مشتریان را نیز باید لحاظ کنند.

وی افزود: علاوه بر اینها گندزدایی و ضدعفونی کردن تمام سطوح و بویژه صندلی مشترک مشتریان باید بصورت مرتب انجام شود.

این کارشناس بهداشت محیط از صاحبان آرایشگاه‌ها خواست تا از پذیرش مشتریان مشکوک و دارای علامت سرفه، تب و تنگی نفس خودداری کنند و تاکید کرد: همچنین پرسنل مشکوک هم باید از کار در آرایشگاه تا مدتی معاف شده و تنها با ارائه گواهی سلامت از پزشک به محل کار مراجعه کنند.

این مسئول از مسئولین آرایشگاه ها خواست تا قبل و بعد از انجام کار هر مشتری حتما دست ها را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه شسته و یا از موادضدعفونی کننده دست بر پایه الکل استفاده کنند.

رستمی بر تهویه محیط آرایشگاه هم تاکید کرد و افزود: در روزهای شیوع کرونا، مسئولین آرایشگاه باید حساسیت ویژه ای در بحث تهویه محل داشته و در صورت امکان پنجره و درب ها را باز گذاشته و در غیراینصورت از دستگاه تهویه هوا باید استفاده شود.

وی در ادامه از مسئولین آرایشگاه های زنانه خواست تا در این ایام از انجام اعمالی مانند مانیکور، پدیکور، تتو چشم، تتو خط لب، تتو ابرو، اپیلاسیون، کاشت ناخن و مژه و ... که نیاز به ارتباط طولانی و نزدیک مشتری و آرایشگر دارند، خودداری کنند.

رستمی خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت تمامی این موارد را در بازرسی از آرایشگاه های مردانه و زنانه تحت کنترل دارند و مردم نیز هنگام مراجعه به آرایشگاه باید رعایت این نکات را به دقت رصد کرده و در صورت مشاهده تخلف به سامانه 190 گزارش کنند.

 

نظر شما