آمار مبتلایان به کرونا در استان تا ۳۰ اردیبهشت ۹۹ از ۵۰۰۰ نفر گذشت

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۵:۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۴۵۳۳
آمار مبتلایان به کرونا در استان تا ۳۰ اردیبهشت ۹۹ از ۵۰۰۰ نفر گذشت
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 94 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان فارس خبر داد و آمار کل مبتلایان تا امروز 30 اردیبهشت 99 را 5094 نفر اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ۱ هزار و ۶۸۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۹۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۹۴ نفر رسیده است.

این مسئول در دانشگاه اظهار کرد: از ۹۴ مورد جدید در استان، شیراز ۳۶ مورد؛ مرودشت ۱۰ مورد؛ داراب ۶ مورد؛ سروستان ۳ مورد؛ کوار، کازرون و ممسنی هر کدام ۲ مورد؛ خرم بید، کوه چنار و زرقان هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

او افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر در استان بر اثر ابتلاء به کروناویروس فوت کردند که مجموع جانباختگان بر اثر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در استان به ۱۰۲ نفر رسیده است.

دکتر همتی اظهار کرد: تاکنون چهار هزار و ۱۹۶ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: برای غلبه بر بیماری کووید ۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، الزامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز