معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز خبرداد:

نقش مهم البرز در صادرات دارو/ ۵۱ واحد دارویی در البرز فعالیت دارد

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴۰
نقش مهم البرز در صادرات دارو/ ۵۱ واحد دارویی در البرز فعالیت دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ضمن اشاره به نقش مهم این استان در صادرات دارو گفت: ۷۰ درصد تولیدات دارویی این استان علاوه بر تامین نیاز کشور صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: اکنون ۵۱ واحد دارویی در البرز فعال است و ۲ واحد غیرفعال نیز در آینده نزدیک با رفع مشکلات شان به چرخه تولید دارو بازمی گردند.

وی ادامه داد: با هدف رشد و توسعه هرچه بشیتر فعالیت های اقتصادی و صادراتی دراین زمینه  ایجاد و راه اندازی انجمن صنایع دارویی البرز مد نظر قرار گرفته است.

شاهمرادی یادآور شد: بیشترواحدهای تولید داروی البرز، شرکت های دانش بنیان هستند که با تشکیل انجمن صنایع دارویی می توان از ظرفیت آنها در حوزه های مختلف استفاده کرد. 

وی اضافه کرد:  برای رفع مشکلات نقدینگی صنایع داروسازی استان  البرز نیز مقرر شده است قسمت هایی از مواد اولیه با ارز نیمایی خریداری شود که نیازمند این است که سرمایه در گردش مورد نیاز را برای واحدهای صنعتی تامین کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار البرز مقرر شده است از تسهیلات ویژه دولت که امسال منهای بسته رونق تولید، به ما تعلق می گیرد پرونده های شرکت های تولید دارو تشکیل شده و به مرور تسهیلات مدنظر تزریق شود.

شاهمرادی ادامه داد: رصد اقدامات، شناسایی و رفع موانع صنایع دارویی در سال جاری یکی از اولویت های است که به صورت ویژه از سوی معاونت اقتصادی در دست پیگیری است چرا که دارو کالایی است که سلامت مردم  را تامین می کند و باید در اولویت امور نیز قرار گیرد. 

وی با تاکید بر تقویت ارتباط با دانشگاه ها و ایجاد بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان گفت: اکنون در بسیاری از حوزه های تولیدی نیاز به نیروهای توانمند و تخصصی وجود دارد. بر این اساس تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده است تا به منظور تامین نیروی تخصصی در طرح اشتغال مهارت محور قرار گرفته و با دریافت آموزش های تخصصی و مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی بسترهای لازم به منظور کاهش نرخ بیکاری و مهارت افزایی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

 

 

نظر شما