دستگیری دو باند حفاران غیرمجاز اشیا تاریخی در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۳:۳۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۵۰۱۵
دستگیری دو باند حفاران غیرمجاز اشیا تاریخی در آذربایجان‌غربی
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: همکاری و هماهنگی موثر نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل منجر به متلاشی شدن دو باند حفاران غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه در مهاباد و ارومیه شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سرهنگ بهزاد حجابی، 30 اردیبهشت ماه، با اعلام این خبر اظهار کرد:  در پی دریافت گزارشات جوامع محلی و تعامل و همکاری با همیاران میراث فرهنگی مهاباد تلاش برای دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد:  با بررسی‌های انجام شده دو نفر از اعضای باند به همراه ادوات حفاری دستگیر شدند و با هماهنگی با پاسگاه مکریان غربی این افراد جهت سیر مراحل قانونی، پس از دستگیری به پاسگاه مهاباد دلالت داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین با تعامل و هماهنگی خوب و موثری که با بخش‌های نیروی انتظامی ایجاد شده و مشارکت یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی و پاسگاه انتظامی نازلوی شمالی پنج نفر از اعضای باند حفاری غیرمجاز در ارومیه دستگیر شدند.

او عنوان کرد:  طی دو عملیات موفقیت‌آمیز  با همکاری خوب نیروی انتظامی یک دستگاه خودروی  پراید، تعداد هفت دستگاه طلایاب، اسکنر و ردیاب، یک دستگاه لپ تاب، همچنین ادوات حفاری از قبیل پتک سنگین، دیلم، طناب، سطل پلاستیکی، قلم فلزی و نردبان کشف و ضبط شد.

حجابی در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از آثار تاریخی منقول و غیرمنقول گفت: ضمن برخورد قاطع با متخلفین عرصه میراث فرهنگی، امید است با فرهنگ‌سازی مناسب بستری فراهم شود که همه مردم نسبت به اهمیت و لزوم حفظ و حراست از آثار تاریخی آگاهی کامل حاصل کنند تا کمتر شاهد جرم و تعدی به حوزه میراث فرهنگی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز