چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۸:۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۵۱۶۴
چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» برگزار می‌شود
دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» برگزار می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سرهنگ جلیل وحیدی در جمع خبرنگاران گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا در استان شیوه اجرای برنامه‌ها تغییر کرده‌ و اکثر برنامه‌ها در قالب موشن گرافی، تولید محتوای دیجیتال و بروشورها فلسفه آزاد سازی خرمشهر به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس استان از سوم خرداد گفت: شعار این برنامه‌ها «ما قوی هستیم» است.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره و گفت: حمایت از ۴۰ پایان نامه تحقیقاتی، جمع آوری و رونمایی از کتابی در زمینه نقش و اثر شهرستان‌ها و دستگاه‌ها در دوران دفاع مقدس، حمایت ۴۰ دستگاه دولتی از تدوین ۴۰ کتاب در این زمینه، اعزام ۴۰ هزار زائر راهیان نور به مناطق عملیاتی استان، تجلیل از ۴۰ راوی راهیان نور، برگزاری ۴۰ یادواره شهدا در شهرستان‌های مختلف استان و برای اقشار مختلف، احداث ۴۰ قدمگاه و یادمان شهدا در رزمگاه‌های استان، نصب تندیس تمام قد ۴۰ فرمانده استانی در شهرستان‌ها (۱۰ مورد در پارک موزه دفاع مقدس ارومیه) برگزاری ۴۰ جشن ازدواج دانشجویی در مزار شهدای گمنام از جمله مهم ترین برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه شناسنامه دوران دفاع مقدس هیچ استانی نظیر آذربایجان‌غربی غنی نیست، گفت: در این زمینه تبلیغ مناسبی صورت نگرفته که باید در این خصوص اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با انتقاد از اینکه بسیاری از کارهای فرهنگی در زمینه ثبت آثاردفاع مقدس روی زمین مانده است، گفت: اصحاب رسانه رسالت مهمی در زمینه مطالبه گری در راستای این موضوع دارند.

نظر شما