رئیس کل دادگستری گلستان:

واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص با هیچ بهانه ای توجیه پذیر نیست/خطر ریزگرد بیخ گوش گلستان

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۱:۵۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۵۳۱۱
واگذاری زمین های دولتی به افراد خاص با هیچ بهانه ای توجیه پذیر نیست/خطر ریزگرد بیخ گوش گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان با توجه به اینکه خطر ریزگرد بیخ گوش گلستان است از سمن ها دعوت کرد که برای فرهنگ سازی و حساسیت مردم به موضوع حفظ مراتع هم ورود کنند و همچنین گفت: واگذاری زمین های د ولتی به افراد خاص با هیچ بهانه ای توجیه پذیر نیست و دادگستری در برخورد با متخلفان تعارف ندارد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: رئیس کل دادگستری گلستاناظهار کرد:  با اقداماتی که انجام شده ، مردم و دستگاه های اجرایی نسبت به تخریب جنگل و قطع درختان حساس شده اند و تخریب آنها را به دستگاه های متولی گزارش می کنند اما درباره مراتع این حساسیت وجود ندارد .

هادی هاشمیان افزود:  متاسفانه در استان ، شاهد هستیم برخی افراد شبانه  ده ها هکتار   از مراتع را شخم می زنند و کشت و کار می کنند و زمانی گزارش به ما به می رسد که این مراتع حسابی آسیب دیده اند .

هاشمیان با بیان این که به گواه کارشناسان خطر ریزگرد بیخ گوش گلستان است  از سمن ها دعوت کرد : برای فرهنگ سازی و حساسیت مردم به موضوع حفظ مراتع هم ورود کنند .

رئیس کل دادگستری گلستان که در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان سخن می گفت به موضوع غیرقانونی واگذاری اراضی دولتی هم اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی در واگذاری زمین های دولتی  با ید افرادی را که در قالب تعاونی هستند و تاکنون از تسهیلات دریافت زمین بهره مند نشده اند ، اولویت قرار دهد.

هادی هاشمیان افزود: واگذاری زمین های دولتی  به افراد خاص با هیچ بهانه ای توجیه پذیر نیست و دادگستری در برخورد با متخلفان تعارف ندارد .

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود ، بار دیگر از دستگاه های دولتی خواست : تا پایان امسال برای املاک و زمین هایی که در اختیار داندر سند بگیرند .

هادی هاشمیان افزود:  یکی از مهم ترین علل زمینخواری و تعرض به زمین های دولتی و منابع طبیعی ، سند نداشتند این  زمین هاست.

هادی هاشمیان از دستگاه ها خواست : امسال درایفت سند و تعیین تکلیف اراضی دولتی و ملی را در اولیوت قرار کار خود قرار دهند .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم از تشکیل پلیس انفال خبر داد و گفت: پلیس انفال از نمایندگان دستگاه ها برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شده و می توانند  بدون نیاز به حکم دادگاه هر جا سازه ای بدون مجو.ز در مراحل اولیه ساخت و ساز بود  تخریب کنند .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: خلاهای قانونی و مشخص نبودن محدوده وظایف دستگاه ها ،  فرصتی برای سودجویان و دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی فراهم کرده بود که با  تشکیل پلیس انفال این مشکل را برطرف کردیم .

موضوع وقف نامه اراضی عراقی محله گرگان و تشکیل کمیته برای رفع تعارضات جهادکشاورزی و منابع طبیعی برای اراضی کشاورزی در کلاله هم در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان بررسی شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز