فرماندار خلخال روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال خبر داد

کتابخانه‌های خلخال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۲:۳۲:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۹۶۶۷
کتابخانه‌های خلخال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد
فرماندار خلخال در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال گفت: فعالیت‌های حضوری کتابخانه‌های عمومی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مربوط به مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز بلامانع است.

به گزارش برنا،او با بیان اینکه زمینه لازم برای فعالیت‌های اجتماعی تعطیل شده در مدت زمان شیوع کرونا در حال فراهم شدن است،اظهارداشت: خلخال از همان ابتدای شروع ویروس کرونا در مقایسه با سایر مناطق استان اردبیل وضعیت مطلوبی قرار دارد.

او گفت: درآمد حاصل از فروش نقدی کارخانه نئوپان خلخال به بخش خصوصی ، برای اجرای پروژه‌های فرهنگی از جمله تکمیل پروژه نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی این شهر هزینه خواهد شد.

وی افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده با مسوولان بنیاد مستضعفان و مالک و فروشنده کارخانه نئوپان این شهرستان ، ۸۰ میلیارد ریال درآمد ناشی از فروش نقدی این کارخانه به بخش خصوصی برای هزینه در پروژه‌های فرهنگی به این شهرستان بازگشت داده می‌شود.
وی اظهارداشت: سرمایه‌گذاری‌های جدید بنیاد مستضعفان در بخش‌های توسعه فرهنگی جامعه متمرکز شده و اعتبار یاد شده و نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سوی رییس این بنیاد و در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرا و یا تکمیل پروژه‌های فرهنگی از جمله احداث ساختمان کتابخانه مرکزی خلخال و تکمیل پروژه نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی و هنری شهر کلور هزینه خواهد شد.

رییس کتابخانه های عمومی خلخال گفت: علت طولانی شدن زمان تخصیص این اعتبار از سوی بنیاد مستضفان کشور تغییرات ایجاد شده در مدیریت این بنیاد بود و با قول مساعد داده شده از سوی رییس جدید این بنیاد بزودی اعتبارات فروش کارخانه نئوپان برای هزینه در حوزه فرهنگ خلخال در اختیار این شهرستان قرار گرفته و با این کار بسیاری از گره‌ها و مشکلات مالی حوزه فرهنگ این منطقه حل می شود .

بابایی افزود: پروژه‌های کتابخانه مرکزی شهر خلخال و مجتمع فرهنگی و هنری شهر کلور از ۱۰ سال پیش آغاز ولی بدلیل نداشتن اعتبار نیمه‌کاره رها شده که بزودی با تخصیص بخشی از اعتبار فروش کارخانه نئوپان ، عملیات اجرایی این طرح‌های نیمه‌کاره تکمیل شده و در اختیار مردم شهرستان قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز