آیا واقعا زندگی در ارتفاعات بر کاهش ریسک ابتلا به کرونا تاثیر دارد؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۲۲:۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۰۱۹۸
آیا واقعا زندگی در ارتفاعات بر کاهش ریسک ابتلا به کرونا تاثیر دارد؟
نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده نشان داد زندگی در ارتفاعات بالاتر می‌تواند خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده نشان داد زندگی در ارتفاعات بالاتر می‌تواند خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد.

جالب توجه است، یک مطالعه نشان داد که زندگی در آنجا ممکن است از افراد در برابر عفونت کووید ۱۹ محافظت کند.

محققان می‌گویند احتمال آلوده شدن به کروناویروس احتمالاً متناسب با ارتفاعی است که در آن زندگی می‌کنند؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ارتفاع بالاتر شانس ابتلا به Covid-19 را کاهش می‌دهد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله «Respiratory Physiology & Neurobiology» نشان داد که ارتفاعات به خصوص ۳۰۰۰ متر (۹،۸۴۲ فوت) بالاتر از سطح دریا به طور قابل توجهی در کاهش ابتلا به عفونت ویروس کرونا تأثیرگذار است.

محققان با بررسی داده‌های اپیدمیولوژیکی بولیوی، اکوادور و تبت دریافتند که میزان آلودگی تبت به طرز چشمگیری پایین‌تر از مناطق دیگر است؛ این روند برای اکوادور و بولیوی نیز صدق می‌کند و مردمی که در ارتفاعات بالاتر زندگی می‌کنند بیش از سایر افراد در مقابل ویروس مذکور در امان بودند.

این فرضیه پزشکی نشان داد که جمعیت ساکن در ارتفاعات ممکن است از توانایی مقابله با هیپوکسی (سطح پایین اکسیژن در خون) بهره مند شوند.

محققان اظهار داشتند که هوای خشک کوه، سطح بالای اشعه ماوراء بنفش و شرایط آب و هوایی ممکن است در کاهش انتشار ویروس کرونا نقش داشته باشد.

محقق این پژوهش از دانشگاه کالیفرنیا اظهار داشت:  هنوز نمی‌توان ارتفاع بالاتر را به عنوان عامل محافظت از انسان در برابر ویروس کرونا تأیید کرد.

محققان هنوز به دنبال شواهد بیشتری برای اثبات این موضوع هستند.

 

نظر شما