فعالیت بدنی، ایمنی بدن را در مقابل دریافت ویروس کرونا بالا می‌برد

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۹۱۲
فعالیت بدنی، ایمنی بدن را در مقابل دریافت ویروس کرونا بالا می‌برد
کارشناس مسئول سالمندان و میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فعالیت بدنی ناکافی و چاقی از علل مهم بیماری‌های غیرواگیر در مردان است که آنان را در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محدثه معصومی با اشاره به هفته سلامت مردان گفت: به همان اندازه که ویروس کرونا خطرناک و مرگ آفرین است، برخی از رفتارهای ناسالم در مردان مانند تغذیه ناسالم و بی‌تحرکی نیز می‌تواند منجر به بیماری و یا حتی مرگ شود.

وی بیان کرد: فعالیت بدنی ناکافی و چاقی از دلایل مهم بیماری‌های غیرواگیر در مردان است که متاسفانه آنان را در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ و مقاومت پایین در مقابله با آن قرار می دهد.

وی تاکید کرد: مردان باید برای محافظت از خود در مقابل کرونا و سایر عوارض بیماری های غیر واگیر به رفتارهای ناسالم خود پایان دهند چرا که هیچ چیز به اندازه یک برنامه غذایی کامل و صحیح به تقویت سیستم دفاعی کمک نمی کند.

معصومی با اشاره به فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: در زمان فاصله گذاری اجتماعی باید از زندگی بی تحرک پرهیز کرد چرا که فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا بالا می‌برد همچنین در کاهش استرس های ناشی از این بیماری مهلک موثر است.

وی سپس به فعالیت های ورزشی مناسب برای بهبود ظرفیت قلبی و تنفسی و همچنین تقویت عضلات اشاره و عنوان کرد: فعالیت هوازی با شدت متوسط مانند راه رفتن سریع، تمرینات کششی و انعطاف پذیری برای افزایش گردش خون و گرم کردن عضلات و تمرینات قدرتی برای تقویت قدرت استقامت عضلات از جمله فعالیت های ورزشی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

معصومی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا از جمله عوامل بیماری‌زای تنفسی هستند که ممکن است از یک سرماخوردگی خفیف تا بیماری‌های شدیدتری را باعث شوند و عوامل زمینه‌ای متفاوتی مانند بیماری های قلبی، عروقی و دیابت می‌توانند روند طبیعی بیماری را تغییر دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز