کشف ۴۷۰ هزار عدد دستکش بهداشتی در مرز دوغارون تایباد

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۴:۴۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۷۷۱۰
کشف ۴۷۰ هزار عدد دستکش بهداشتی در مرز دوغارون تایباد
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی و تجسس دقیق خودروهای ترانزیتی موفق شدند 470 هزار عدد دستکش بهداشتی را حین خروج از مرز دوغارون کشف و ضبط کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سردار ماشاالله جان نثار اظهار کرد: ماموران مرزبانی این تعداد دستکش بهداشتی را در بازرسی از یک دستگاه کامیون ترانزیت که قصد خروج از کشور را داشت کشف کردند.

وی افزود: کارشناسان، ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و 760 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، این اقدام غیراخلاقی در شرایطی رخ داده که کشور به اقلام بهداشتی مانند دستکش، ماسک و ماده ضدعفونی نیاز دارد و عده‌ای شبانه روز تلاش می‌کنند کمبودی در این زمینه نباشد و در مقابل عده‌ای سودجو تنها به دنبال منافع خود هستند.

سردار جان نثار بیان کرد: مبارزه با قاچاق کالا از دیرباز در دستورکار مرزبانان خراسان رضوی قرار داشته؛ هم اکنون نیز با توجه به نیاز رعایت موازین بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا مقابله با قاچاق کالاهای بهداشتی اهمیتی دو چندان پیدا کرده است و مزربانان ما با آگاهی به اهمیت این موضوع مجدانه با قاچاق کالاهای بهداشتی مبارزه می‌کنند.

از ابتدای خردادماه تاکنون بیش از 11 هزار عدد ماسک بهداشتی، 858 هزار عدد دستکش بهداشتی و بالغ بر 100 هزار عدد انواع داروی انسانی موردنیاز حین خروج از کشور در این معبر رسمی توسط مرزبانان هنگ تایباد کشف و ضبط شد و تعدادی خودرو توقیف و متهمان به مراجع قضایی تحویل شدند.

 

نظر شما