استاندار گلستان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان:

اجرای طرح گردشگری آبی در گلستان/ شناسایی ۹۰ آب بندان و سد برای توسعه گردشگری و ورزش های آبی

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۱
استاندار گلستان با اشاره به تفاهم نامه منعقده میان وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: شرکت آب منطقه ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال آماده کردن طرحی با عنوان گردشگری آبی هستند که اجرای آن علاوه بر افزایش درآمد مردم روستاها، موجب حضور گردشگران در استان و پررنگ شدن وجهه گردشگری آن می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار کرد: در طرح گردشگری آبی، حدود 90 آب بندان و سد موجود در استان در زمینه گردشگری و ورزش های آبی شناسایی شده است.

وی افزود: گلستان یک استان گردشگری است اما هنوز از این ظرفیت به نسبت سایر استان ها استفاده نشده و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب ازاین قابلیت سودآور در راستای اشتغال و درآمدزایی مردم استان بهره ببریم.

استاندار گستان با اشاره به تعهد اشتغال استان گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال استان 30 هزار شغل بود که در سال گذشته 27 هزار شغل ایجاد شد و تعهد اشتغال برای سال 99 نیز 33 هزار شغل است.

وی گفت: در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان به اجرای طرح های کارورزی، اشتغال روستایی و .. اختصاص داده شد اما منابع سال جدید هنوز ابلاغ نشده است.

استاندار گلستان با اشاره به تدوین سند جهش تولید در استان، افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید، دستگاه های اجرایی با محوریت سازمان برنامه و بودجه مکلفند طرح هایی که به توسعه زیرساخت های جهش تولید کمک می کند و تا پایان سال به اتمام می رسند را شناسایی و معرفی کنند تا با استفاده از منابع دولتی و بانک ها آنها را به بهره برداری برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز