کارخانه خوراک دام تایباد فعالیت خود را ازسر گرفت

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۴۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۸۵۰۲
کارخانه خوراک دام تایباد فعالیت خود را ازسر گرفت
مدیر کارخانه خوراک دام تایباد گفت: کارخانه خوراک دام تایباد در شرق خراسان رضوی بعد از وقفه و تعطیلی پنج ساله فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تایباد، مهدی مروی اظهار کرد: ساخت این پروژه در زمینی به مساحت یک هکتار با هزینه افزون بر ۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ به پایان رسید.

وی افزود: ساخت این کارخانه از طریق واگذاری سهام به مرزنشینان روستاهای شهرستان تایباد که افزون بر ۸۶ هزار نفر سهامدار هستند آغاز شد ولی کمبود نقدینگی و عدم کسب برخی مجوزهای لازم در حوزه تولیدات دامی باعث تعطیلی پنج ساله این واحد صنعتی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ تن انواع خوراک دام و طیور را دارد.

مدیر کارخانه خوراک دام تایباد گفت: با راه‌اندازی این واحد در حال حاضر ۱۲ نفر به صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند که این تعداد تا ۳۵ نفر قابل افزایش است.

وی بیان کرد: سود حاصل از فروش و تولیدات این کارخانه که ۴۴ نوع محصول است به حساب سهامداران واریز می‌شود.

مروی ادامه داد: با توجه به خشکسالی که در این منطقه وجود دارد، مسوولان باید به منظور پویایی و پایداری بخش کشاورزی حمایت و مساعدت لازم داشته و در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه به این بخش کنند.

وی گفت: در شرایط کنونی، متکی بودن به تولیدات داخلی با حمایت از بخش خصوصی می‌تواند نقش موثر در کاهش هزینه‌های دولت داشته باشد.

مدیر کارخانه خوراک دام تایباد به قرار گرفتن این کارخانه در شهرک صنعتی تایباد و نزدیک بودن به مرز ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: باتوجه به قرار گرفتن این واحد در ۱۰ کیلومتری مرز ایران و افغانستان، در صورت حمایت مسوولان و فراهم بودن زیرساخت های لازم می‌توان بستر صادرات تولیدات این کارخانه را به بازارهای هدف در کشور افغانستان فراهم کرد.

وی ادامه داد: این واحد درزمینه تولید خوراک دام سبک و سنگین فعال است و محصولات آن نیازهای واحدهای پرورش و پرواربندی گوسفند و گوساله در شهرستان‌های همجوار را تامین می‌کند و ظرفیت تولید سالانه این واحد به ۱۲۰ هزار تن انواع خوراک دام و طیور می‌رسد.

شهرستان تایباد با ۲۷۰ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین یکی از قطب‌های دامپروری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز