همراهی دولت با مدیریت شهری برای تکمیل کمربند شمالی کرج / افتتاح پروژه تا ۱۲ ماه آینده

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۴۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۸۶۵۳
همراهی دولت با مدیریت شهری برای تکمیل کمربند شمالی کرج / افتتاح پروژه تا ۱۲ ماه آینده
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از آغاز همکاری دولت با شهرداری کرج برای تکمیل کنارگذر شمالی این کلانشهر خبر داد و گفت: قرار شده دولت ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه مساعدت مالی داشته باشد تا ظرف کمتر از ۱۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر شمالی کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه یک پروژه شهری است و توسط شهرداری کرج در حال انجام است.

وی افزود: آنچه که قرار بود دولت به پایان برساند آزادراه همت-کرج بود که به اتمام رسید ولی برای اینکه مردم بتوانند از آن آزادراه به نحو مطلوب استفاده کنند و بتوانند به استان‌های غربی و شمالی دست پیدا کنند دولت اعلام آمادگی کرد که به شهرداری کمک کند تا این پروژه به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما باید چیزی در حدود 300 میلیارد تومان به شهرداری کرج مساعدت مالی داشته باشیم تا بتوانند کمتر از 12 ماه آینده این پروژه را به بهره برداری برسانند بنابراین از نظر منابع مالی آنچه که سهم دولت است متوقف نخواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی هم در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت این پروژه تصریح کرد: در خصوص حضور وزارت راه و شهرسازی در این کنارگذر با دکتر نوبخت توافق کردیم این پروژه در قالب آزادراه با مشارکت وزارت راه و شهرداری کرج باشد تا  امکان تزریق منابع فراهم بشود و پروژه به استاندارد آزادراهی برسد.

محمد اسلامی افزود: این پروژه بار عظیمی از ترافیک سنگین آزادراه کرج-قزوین را در محدوده کرج بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: موافقت کلی برای این اقدام صورت گرفته و امروز در این بازدید برای توافق چگونگی تزریق منابع خدمت دکتر نوبخت هستیم تا در قالب زمانی حداکثر 12 ماهه اینجا تکمیل شود و شبکه عبور و مرور ترانزیتی و محلی ما در استان‌های تهران و البرز و استان‌های همجوار را تکمیل کند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد: این پروژه تا کنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مهمترین آیتم آن هم پل اصلی و گلوگاه است که اگر تکمیل شود باقی مانده مسیر کار چندانی ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز