آمار جدید مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کردستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۸۷۵۵
آمار جدید مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان  کردستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از کاهش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابراز تأسف کرد و گفت: کرونا هنوز مهار نشده است و طبق آخرین آمار افزایش 255 نفری در 24 ساعت گذشته ، نشان از عدم رعایت موارد بهداشتی توسط شهروندان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا کردستان، دکتر فرزین رضاعی ظهر امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر 531 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک بیمارستان‌های استان افزود: در بیمارستان توحید سنندج 188 نفر، بعثت سنندج  59 نفر، کوثر سنندج 150  نفر، امام خمینی سقز 53 نفر، بوعلی مریوان 29 نفر، فجر مریوان 18 نفر، شهیدبهشتی قروه 20 نفر، امام حسین بیجار 14 نفر، بیمارستان سینای کامیاران 10 نفر، بیمارستان امام خمینی (ره) در دیواندره 16نفر، شهید چمران در سروآباد 2 نفر، شهدای دهگلان 4 نفر و در بیمارستان رازی بانه 20 نفر بستری هستند.

وی در ادامه اضافه کرد : اکنون 82 بیمار مبتلا به کرونا در کردستان در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را 253 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 53 نفر در سقز، 83 نفر در سنندج، 22 نفر در قروه، 21 نفر در بانه، در مریوان 16 نفر، 19 نفر در بیجار، 23 نفر در کامیاران، 11 نفر در دیواندره و پنج نفر در دهگلان جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

دکتر رضاعی خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را  تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز