اهدای خون رضوی

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۴۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۹۱۴۸
اهدای خون رضوی
کمپین خون سالم ، نجات بخش زندگی در خراسان رضوی به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، از ابتدای سال تا کنون 25 هزار نفر در خراسان رضوی خون اهداکرده اند.

مدیرکل انتقال خون استان،ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)  با بیان اینکه اهداء خون و نجات جان بیماران بایستی به عنوان یک کار خیر تلقی شود، افزود: وجود بارگاه منور رضوی پتانسیل بالایی را برای گردشگری سلامت در این شهر ایجاد کرده که با استفاده بهینه از این پتانسیل می‌توانیم مشهد را به یکی از قطب‌های درمانی آسیا تبدیل کنیم.

دکتر عبدالهی با اشاره به راه اندازی پویش‌ های و کمپین های اجتماعی ادامه داد " این حرکت ها و برنامه ها می تواند موجب حضور منظم و مستمر داوطلبان و اهداکنندگان در مراکز اهداء خون برای شرکت در این کار خیر شود.

وی همچنین بیان داشت: علاقمندان برای پیوستن به کمپین خون سالم ، نجات بخش زندگی ، می توانند از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد ولی نعمتمان حضرت امام رضا علیه السلام و همچنین در مناسبت های مختلف از جمله سالروز تولد عزیزان، مراسم یادبود دوستان و آشنایان، ازدواج عزیزان، اهدای خون با نیت برآورده شدن حاجت در حال اهدای خون از خود عکس سلفی گرفته با زیرنویس مناسب از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هنرمندان ، پیشکسوتان و بزرگان در عرصه های مختلف در مورد اهدای خون می توانند از طریق شبکه های اجتماعی برای ترویج فرهنگ اهداخون به عنوان یک کار خیر مشارکت کنند.

دکتر عبدالهی با بیان این مطلب که : انتقال خون خراسان رضوی پس از تهران و فارس مقام سوم را در این زمینه داریم اظهار داشت: در سال گذشته 125 هزار و 590 نفر مراجعه کننده داشته که از این تعداد 90 هزار و 801 نفر عمل خون‌گیری انجام شده است و با اهدای خون هم فرد از صحت و سلامتی خود آگاه شده و نیز با اهدای این خون جان سه نفر دیگر را نجات داده است . وی در ادامه بیان داشت : شرایط اهدای خون بسیار ساده و قابل عمومیت بوده و افرادی که در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سالگی قرار دارند و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم را داشته باشند می‌توانند عمل اهدای خون را انجام داده و از مزایای آن بهره‌مند گردند..

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز