استاندار کردستان:

صادرات دام از قاچاق آن جلوگیری خواهد کرد

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۳:۵۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۹۲۰۴
صادرات دام از قاچاق آن جلوگیری خواهد کرد
استاندار کردستان گفت: در صورت آزاد کردن صادرات دام باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که عواید حاصل از آن به خود تولیدکننده برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا بهمن مرادنیا  در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: برای آزاد شدن صادرات دام با وزیر صمت گفتگو شده و برنامه های خاصی برای صادرات دام در نظر گرفته شده است .

وی گفت: قرار شده است به شرط عدم افزایش و کنترل قیمت به مدت سه ماه صادرات دام از استان انجام شود و در حال دریافت مجوزهای لازم در این رابطه هستیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: سود حاصل از صادرات دام باید بصورت مستقیم به تولید کنندگان استان برسد و دست دلالان و واسطه ها قطع شود.

مرادنیا با بیان اینکه بیشترین قاچاق دام از استان‌های مرکزی به استان حمل می شود، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا در مسیر و گلوگاه‌ها کنترل های لازم در حمل دام صورت بگیرد تا قاچاق آن به نام استان تمام نشود.

استاندار کردستان در ادامه بر جدیت در پایش سوخت کامیون ها هنگام خروج از مرز تاکید کرد و اظهار داشت: تیمی که در مرز باشماق مسئول کنترل و پایش سوخت است باید کنترل شوند که اگر این امر به درستی انجام گیرد تمایل به قاچاق سوخت کم و رانندگان کامیون بطور مستقیم و قانونی خرید سوخت خواهند داشت.

وی در ادامه به اجرای طرح شناسه دار شدن لوازم خانگی در کشور اشاره کرد و افزود: این اقدام گامی مهم در جلوگیری از ورود لوازم خانگی قاچاق به بازار است و ما باید تلاش کنیم با دیگر استان‌ها در این زمینه حرکت کنیم.

مرادنیا سهم استان را از بازار کشور اندک برشمرد و گفت: بیشتر اجناس و لوازم خانگی از استان‌های جنوبی بە شهرهای مرزی استان حمل و مجددا در بازار عرضە می شوند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: با اتخاذ تدابیر درست نباید گذاشت هرنوع قاچاق کالایی بە نام کردستان تمام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز