نماینده ولی فقیه درلرستان :

شاهد عملکرد بسیار خوب قوه قضاییه در مبارزه سخت گیرانه با فساد هستیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۴:۳۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۹۲۴۲
شاهد عملکرد بسیار خوب قوه قضاییه در  مبارزه سخت گیرانه با فساد هستیم
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: خوشبختانه این روزها شاهد عملکرد بسیار خوب قوه قضاییه و برنامه های رئیس محترم این قوه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان  ؛ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان لرستان وجمعی از کارکنان به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی ، اظهار کرد :شهید بهشتی یک شخصیت علمی ،فرهنگی و هدفمند بودند و به عنوان .بنیان گذار دستگاه قضا اسلامی در نظام نوپای جمهوری  اسلامی بودند.

او افزود: در استان لرستان شهیدان حجت الاسلام سید فخرالدین رحیمی و شهید محمد حسین صادقی به عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بودند که در هفتم تیر ماه به وسیله منافقان کوردل به شهادت رسیدند،شهید فخر الدین رحیمی که دارای ایمان به تمام معنا و سراسر وجودش شور انقلابی بود دنبال اقامه عدل بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح  کرد: در دستگاه استان لرستان حضور افرادی با سابقه در قوه مقننه و قضایی ظرفیت بسیار خوبی است که به حل مشکلات کمک می کند و در جلسات مکرر شاهد تسلط قضات و معاونان دادگستری استان بر مسائل هستیم.

او با بیان اینکه وظیفه اصلی قوه قضاییه اقامه عدل است،خاطر نشان  کرد:مکتب اسلام از صدر تاکنون بر اساس عدل پایه گذاری شده است و باید قوه قضاییه در استان در هر دوره  و هر سال نسبت به سال قبل، پیشرفت و آورده جدیدی داشته باشد و این آورده جدید با برنامه ریزی امکان دارد .

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید ،یادآورشد : جهش تولید در دستگاه قضا و فرهنگی به معنای تحول در کارها و  فعالیت ها است که این تحول با برنامه ریزی و زمان بندی و با تحرک و اقدام و عمل انجام می شود، در قانون اساسی برای قوه قضاییه وظایف گسترده ای از جمله احیای حقوق عامه که همین وظیفه گستره وسیعی دارد از اقتصاد و امنیت تا عرصه های بین المللی، از وقوع جرم، نظارت بر حسن اجرای قانون را شامل می شود، که اجرای آن ها نیازمند شیوه های نو و ابتکاری و انسان های توانا است.

اوتصریح کرد: قوه قضاییه استان لرستان با توجه به ظرفیت هایی که دارد به طور یقین آورده جدیدی خواهد داشت و همچنین هیات های اندیشه ورز دفتر نماینده ولی فقیه در استان حمایت از کلیه دستگاهها و نظارت بدون دخالت در امور دستگاهها در کنار دستگاههای اجرایی است و به تعبیری واسطه بین مردم و دستگاههای اجرایی است .

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: مبارزه سخت گیرانه با فساد در درون و بیرون از قوه باید در اولویت باشد، که خوشبختانه این روزها شاهد عملکرد بسیار خوب قوه قضاییه و برنامه های رئیس محترم این قوه هستیم البته مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه باید با شدت بیشتری پیگیری شود.

او گفت: اعمال قانون با صلابت و بدون بی رحمی در مقابل هنجارشکنان ،متاسفانه در استان لرستان خرید و فروش سلاح در حال انجام است که مستلزم  همکاری برخی دستگاهها وبه خصوص نیروی انتظامی با دستگاه قضا  در راستای مبارزه با هنجارشکنان است .

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا ،تاکید کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا  بهره گیری از   منشور حضرت علی (ع) به مالک اشتر است و می گویند در انتصاب قاضی و  مدیران دستگاه قضایی باید به این منشور مراجعه شود و تواناترین و برترین افراد در قوه قضاییه  منصوب شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: پایبندی به نظام اسلامی و احکام اسلامی و خدمت به مردم و همچنین نسب فرد با جمهوری اسلامی مهمترین اصل در انتخاب مدیران است نه نسبت های فامیلی،در این صورت است که شاهد رضایت مردم ،طولانی نشدن رسیدگی به پرونده خواهیم بود .

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری طی دیدارهایی با مسئولان دستگاه قضا طی سال های مکرر  خاطر نشان کرد:شرط لازم و اول برای موفقیت قوه قضاییه ریشه کنی فساد در درون قوه قضاییه است چرا که این اقدام موجب سربلندی قضات و دادگستری ها می شود، از اموری که جز سخت ترین کارها به شمار می آید ولی در رشد و تعالی دستگاه قضا دخالت دارد، تاثیر ناپذیری از صاحبان زور، قدرت، ثروت و سیاست  است ،تربیت نیروی صالح برای مناصب های مدیریتی از مهمترین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضاییه طی سال های اخیر بوده است .

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد :خوشبختانه در دستگاه قضا همواره چشم هایی بیدار و هوشیار هستند که هرکس در هر مقام و منصبی باشند با او تعارفی ندارند و اگر جایی تخلفی را رخ بدهد باید آن را آشکار کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه قوه قضاییه باید مظهر و پناهگاه ملت باشد، تصریح کرد:اقتدار ،قانون گرایی و سلامت کامل از عوامل استقلال دستگاه قضایی است و تاکید بر لزوم پیشگیری از جرم از مهمترین شاخصه های دستگاه قضا است ،برخورد جدی با تخلفات لازمه پیشرفت کامل در دستگاه قضایی و تشویق قضات عادل و درستکار مکمل تنبیه متخلفان است، از مهمترین شاخصه های دستگاه قضا است .

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه اصلاح از درون دستگاه قضا و سلامت و رسیدگی به پروندها به گونه ای که نه عجله شود و نه طولانی از الزامات یک دادگستری موفق بوده. اگر پرونده ها طولانی شود در اذهان عمومی چنین ترسیم می شود که دستگاه قضایی در رسیدگی به پروند ها ناتوان بوده و موجب ضربه زدن به قوه قضاییه می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز