دستگیری شکارچی غیرمجاز آملی به دلیل تصاویر تلفن همراه!

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۶:۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۹۲۷۵
دستگیری شکارچی غیرمجاز آملی به دلیل تصاویر تلفن همراه!
تصاویر لاشه‌های شکار شده از گونه‌های مختلف حیات وحش در تلفن همراه یک شکارچی غیرمجاز آملی ، این شکارچی را روانه زندان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل با همکاری ماموران سپاه این شهرستان یک شکارچی غیرمجاز حرفه ای  را به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق دستگیر کردند و با بررسی تلفن همراه وی ، متوجه شکار غیرمجاز متعددی توسط وی شدند.

بر اساس این گزارش ، بازبینی تلفن همراه این شکارچی غیرمجاز با حکم قضایی انجام شد که در آن تصاویری از لاشه شکار غیرمجاز تعدادی از گونه های با ارزش حیات وحش وجود داشت.

این شکارچی متخلف پس از دستگیری ، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی وروانه زندان شد.

براساس گزارش رسمی در مازندران حدود یکصد هزار قبضه سلاح شکاری و غیر شکاری دارای پروانه وجود دارد که صاحبان آن می توانند گرفتن در زمان هایی که محیط زیست اعلام می کند با اخذ مجوز نسبت به شکار گونه های مشخصی از حیوانات و پرندگان حیات وحش اقدام کنند.

همچنین آمارهای غیررسمی حاکی است که دستکم سه برابر سلاح شکاری مجاز ، اسلح شکاری غیرمجاز در این استان وجود دارد.

تخلف در شکار گونه های مختلف حیات وحش همه ساله توسط دارندگان سلاح مجاز و غیرمجاز رخ می دهد .

مازندران با داشتن ۸۰۰ تالاب، آببندان و آبگیر به عنوان زیستگاه اصلی پرندگان و جانوران یکی از ۱۰ استان میزبان پرندگان زمستان گذران از داخل و خارج کشور است به طوری که طبق آمار سالانه به طور میانگین ۸۰۰ تا یک میلیون بال پرنده با افزون بر ۷۰ گونه برای زمستان گذرانی به این خطه سفر می کنند.

بر اساس آمار حدود ۳۰ درصد از این پرندگان در زمستان به دست شکارچیان غیرمجاز شکار می شوند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز