ملکه جوش ایران کیست؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۹:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۹۳۲۸
ملکه جوش ایران کیست؟
فاطمه فتحی، دختر ۱۲ ساله هفشجانی با کسب عنوان ملکه جوش ایران به همگان ثابت کرد که انجام برخی از کارها زن و مرد نمی‌شناسد و تنها این اراده است که تعیین می‌کند چه کسی می‌تواند از پس انجام هر کاری برآید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میلاد حضرت معصومه(س) بهانه‌ای است برای گرامیداشت مقام والای دختران ایران زمین، دخترانی از جنس آب و آئینه و آفتاب که با ظرافت دخترانه خود مرزهای ترقی را زمینه تحصیل علم، اخلاق، هنر، فرهنگ و... را پیموده‌اند.  

باید اجازه دهیم استعدادهای دختران سرزمینمان در رشته‌های مختلف شکوفا شود، به دخترانمان اعتماد به نفش داده و آنان را به تجربه‌های بزرگ دعوت کنیم و بگذاریم تجربه کنند تا بتوانند به آرزوهایی که شاید از نظر ما برای دختران به خاطر محدودیت‌ها محال است دست پیدا کنند و برای کشورمان افتخارآفرین باشند.  

فاطمه فتحی، دختر ۱۲ ساله هفشجانی در استان چهارمحال و بختیاری به کسب عنوان ملکه جوش ایران به همگان ثابت کرد که انجام برخی از کارها زن و مرد نمی‌شناسد و تنها این اراده است که تعیین می‌کند چه کسی می‌تواند از پس انجام هر کاری بربیاید.  

روز دختر بهانه‌ای شد تا پای صحبت‌های این دختر نوجوان هفشجانی بنشینیم، این دختر هفشجانی در سن ۱۱ سالگی موفق شد جوشکاری با آرگون را با کیفیت بسیار بالایی انجام دهد و نام ملکه جوش را به نام خود ثبت کند.  

فاطمه فتحی هفشجانی در خصوص نحوه علاقه‌مندی به حرفه جوشکاری، اظهار کرد: شغل پدرم جوشکاری و دارای یک کارگاه جوشکاری ساخت مخازن در شهر هفشجان است، به پیشنهاد پدرم یک روز در کارگاه حاضر شدم و برای اولین بار انبر جوش را دست گرفتم.  

این بانونی جوشکار هفشجانی ادامه داد: وقتی با حرفه جوشکاری آشنا شدم، کم کم به این کار علاقه‌مند شدم و تقریبا ۲ ماه طول کشید تا به طور کامل جوشکاری با آرگون را توسط پدرم و همکارانش در کارگاه بیاموزم.  

بانوان به علت داشتن ظرافت و دقت بالا می‌توانند در حرفه جوشکاری موفق شوند

وی گفت: حرفه جوشکاری نیازمند دقت و ظرافت بالایی است، بانوان به علت داشتن ظرافت و دقت بالا می‌توانند در این حرفه موفق شوند، این باور غلط است که دختران نمی‌توانند کارهای مردانه مثل جوشکاری را انجام دهند، بلکه جوشکاری حرفه‌ای است که بانوان در صورت داشتن علاقه می‌توانند در آن بسیار موفق شوند.  

فتحی افزود: جوشکاری با آرگون برای ساخت زیورآلات و بدلیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین بانوان به علت داشتن ظرافت بیش‌تر از آقایان می‌توانند در بحث جوشکاری با آرگون موفق شوند.  

وی افزود: رشته مورد علاقه من برای تحصیل رشته دندانپزشکی است، اما من علاقه‌مندم در کنار تحصیل در اوقات فراغت جوشکاری را نیز ادامه بدهم.  

این دختر هفشجانی در خصوص کسب عنوان ملکه جوش، توضیح داد: من در یک مسابقه با حضور ۲ بانوی جوشکار شرکت کردم و موفق شدم رتبه اول را کسب کنم، به همین علت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از رصد فعالیت و کار من عنوان ملکه جوش ایران را به من دادند.  

وی ادامه داد: شهر هفشجان به عنوان پایتخت صنعت جوش کشور انتخاب شده است و از این پس بسیاری از مسابقات جوش در این شهر برگزار می‌شود.  

فتحی با توصیه با دختران برای دنبال کردن علاقه‌مندی‌های خود در رشته‌های مختلف، عنوان کرد: اگر کسی به رشته‌ای علاقه نداشته باشد نمی‌تواند موفقیتی کسب کند، من به دلیل علاقه به جوشکاری موفق شدم عنوان ملکه جوش ایران را دریافت کنم، اگر به اجبار وارد این حرفه می‌شدم قطعا موفقیتی حاصل نمی‌شد.  

وی ادامه داد: دختران به دنبال علاقه خود بروند و اجازه ندهند کسی آن‌ها را به اجبار به دنبال حرفه یا شغلی که به آن علاقه‌ای ندارند بفرستد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز