آخرین آمار از سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان کرمان تا ۷ تیر ۹۹

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۵:۳۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۰۹۷۹
آخرین آمار از سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان کرمان تا ۷ تیر ۹۹
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص سیر صعودی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمان هشدار داد و گفت: رعایت نکات بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی شفیعی بعدازظهر شنبه در نشست مجازی خبری در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ مورد جدید بستری کرونا در کرمان داشتیم که از این تعداد ۲۱ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دو مورد هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

وی بیان کرد: روز گذشته آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی جیرفت، بم و سیرجان تعطیل بودند.

وی مجموع آمار موارد بستری مبتلا به کرونا در استان کرمان از ابتدای آغاز اپیدمی را هزار و ۴۷۹ مورد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های کرمان بستری بوده و خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

شفیعی از افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان از هفته گذشته تاکنون خبر داد و افزود: آمار روزانه به دلیل وابستگی به تعداد آزمایشات انجام شده متغییر است.

۶ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از درگذشت شش بیمار مبتلا به کرونا طی روز گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد یک مورد مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان، سه مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دو مورد هم مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

وی مجموع جانباختگان بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ در استان کرمان را ۱۴۱ نفر ذکر و بیان کرد: در حال حاضر اکثر موارد ابتلاء در اثر شرکت در مراسمهای عروسی و ترحیم، سفر به مناطق آلوده‌تر یا پذیرایی از مسافرانی که از استان‌های آلوده‌تر به کرمان آمده اند، رخ می هد.

شفیعی با اشاره به اینکه شاهد شیوع بیماری به صورت خوشه‌های پراکنده خانوداگی هستیم، افزود: بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی نکردن دست و گند زدایی سطوح و حضور نیافتن در مکان‌های پرازدحام باعث گردش ویروس و پایداری زنجیره انتقال و در نتیجه افزایش تعداد موارد مبتلا به کرونا شده است.

وی در خصوص واگذاری برخی اختیارات در زمینه بیماری کووید ۱۹ به استان‌ها گفت: در این خصوص در جلسه ستاد استانی فردا تصمیم گیری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز