پرداخت ۱.۶میلیارد تومان پاداش به کشاورزان بخاطر مدیریت مصرف برق

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۷:۴۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۱۰۱۵
پرداخت ۱.۶میلیارد تومان پاداش به کشاورزان بخاطر مدیریت مصرف برق
۱.۶میلیارد تومان پاداش به کشاورزان استان آذربایجان‌غربی بخاطر مدیریت مصرف برق پرداخت شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، اکبر حسن‌بکلو در جمع خبرنگاران و با اشاره به افزایش مصرف برق در ساعات پیک گفت: در ۲ ماهه نخست امسال، مصرف برق ۴.۶درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این میزان افزایش برای مشترکان خانگی ۱۰ درصد و برای مصارف کشاورزی ۸.۴ و صنعتی ۴ درصد بوده و برای مصارف عمومی ۱۲.۵ درصد و  تجاری ۵.۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی افزود: میزان مصرف برق در سال گذشته نیز نسبت به مدت مشابه در سال قبل آن ۵.۶ درصد رشد داشته که بیشترین افزایش مربوط به مصارف عمومی و کمترین مربوط به بخش خانگی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی با اشاره به راه‌اندازی طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف برق بخصوص در ساعات پیک گفت: برای بخش کشاورزی که ۳۳ درصد مصرف در این زمان مربوط به این بخش است، چند طرح تشویقی در نظر گرفته شده که رایگان شدن ساعات غیر پیک درصورت عدم مصرف در ساعات پیک از جمله آنهاست ضمن اینکه در سال گذشته ۱.۶میلیارد تومان پاداش مصرف به کشاورزان پرداخت شد.

وی گفت: جابجایی تعطلات و تغییر شیفت‌کاری به ساعاتی غیر از ساعات پیک (۱۶-۱۲) برای بخش صنعتی و کاهش ۲۰ درصدی هزینه در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف برای بخش خانگی و تجاری نیز از دیگر طرح‌های تشوقی درنظرگرفته شده است.

حسن‌بکلو در مورد خدمات شرکت توزیع برق استان نیز گفت: برای جبران ضعف ولتاز، در سال گذشته و ۲ ماهه امسال ۴۲۱ کیلومتر شبکه جدید احداث و ۶۳۰ ترانس جدید نصب شده ضمن اینکه با بهره‌برداری از نیروگاه سردشت تراز تولید برق استان از تراز مصرف پیشی گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۱۱ مشترک برق داریم و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دار هستند ضمن اینکه تا پایان امسال، ۱۱ روستای جدید که به ۱۰ خانوار رسیده‌اند نیز برق‌دار خواهندشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۹۴۶ حلقه چاه کشاورزی برق‌دار و ۴۱۲۸ مشترک مصارف سنگین ((بالای ۳۰ کیلووات مصرف)) نیز در استان فعال هستند و سال گذشته ۲۹هزار مشترک جدید نیز به شبکه اضافه شده است.

نظر شما