مربی و قهرمان سابق کونگ فوی جهان:

ورزش رزمی حال خوبی را سپری نمی کند/ ۷۳ بار در ورزش حرفه ای آسیب دیده ام

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۰:۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۲۲۳۵۹
ورزش رزمی حال خوبی را سپری نمی کند/ ۷۳ بار در ورزش حرفه ای آسیب دیده ام
مربی و قهرمان سابق کونگ فو جهان ضمن ابراز نارضایتی از شرایط کنونی حاکم بر ورزش های رزمی گفت: متأسفانه باید پذیرفت که رشته های مختلف ورزش رزمی حال و اوضاع خوبی را سپری نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، مهدی صادق دقیقی با اشاره به سابقه ورزشی خود اظهار کرد: از سال 76 رشته کونگ فو را زیر نظر برادرم فرا گرفتم و در طول مدتی که بصورت حرفه ای ورزش می کردم 5 بار در سال های 2006، 2008، 2012، 2014 و 2015 در مسابقات جهانی به مقام قهرمانی دست یافته ام.

وی به دشواری های موجود در رشته کونگ فو اشاره کرد و گفت: به طور کلی ورزشکاران حرفه ای در تمام رشته ها با آسیب دیدگی های متعددی مواجه هستند که من هم از این قاعده مستثنی نبودم و 73 بار در این مدت مصدوم شدم و بارها به اتاق عمل رفتم.

مربی و قهرمان سابق کونگ فوی جهان تصریح کرد: بنده در این سال ها بواسطه عشق و علاقه ای که به ورزش دارم با تمام سختی ها و مصدومیت ها مبارزه کردم تا پرچم ایران را در میادین بین المللی به اهتزاز در بیاورم.

صادق دقیقی ضمن درخواست از مسئولین عنوان کرد: از سال 95 که از مسابقات جهانی برگشتم با دستور رئیس وقت شورای اسلامی شهر کرج در دوره چهارم قرار بود از من تقدیر به عمل آید که هنوز بعد از گذشت 4 سال اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی گفت: بنده سال ها با علاقه ورزش کردم و اکنون به مربیگری روی آورده ام اما ورزشکاران نونهال و نوجوانی که این روزها مشغول ورزش هستند اگر مورد حمایت واقع نشوند سرخورده شده و قید ورزش را می زنند چرا که دنیای امروز سرشار از سرگرمی های مخرب است که به سرعت می توانند جای ورزش را در زندگی جوانان بگیرند.

قهرمان مسابقات جهانی باکو در رشته کونگ فو با ارائه پیشنهادی خاطرنشان کرد: مسئولین ورزشی و غیرورزشی همگی با تعامل هم باید علاج قبل از واقعه کنند چراکه زنگ خطر خیلی وقت است که به صدا در آمده و باید فکری به حال ورزش کرد وگرنه در دهه آینده تعداد ورزشکاران حرفه ای نزول پیدا می کند و دیگر شاهد نابغه یا استعداد ورزشی نخواهیم بود.

صادق دقیقی تصریح کرد: از مسئولین مربوطه درخواست می شود تا با حمایت از مربیان ورزشی جلوی افت و نزول ورزش را بگیرند، در مدت زمان اخیر به خصوص در بحران کرونا بسیاری از مربیانی که سال ها قهرمان پروری کرده اند این شغل را رها کرده و به مشاغل دیگری روی آورده اند.

وی با بیان اینکه از چند کشور دعوتنامه مهاجرت دریافت کرده است گفت: کشورهای روسیه، هلند و آذربایجان درخواست همکاری داده اند که دعوتنامه این کشورها موجود است اما بنده خود را فرزند این آب و خاک می دانم و اعتقاد دارم علم و فنونی که در این کشور یاد گرفته ام باید به فرزندان همین کشور آموزش دهم اما مسئولین مربوطه هم باید بیش از پیش مربیان و ورزشکاران را مورد حمایت خود قرار دهند.

مربی و کارشناس رشته کونگ فو عنوان کرد: از سال 82 سبک جدیدی را ابداع کردیم به نام کونگ سان فو که این سبک در دنیا طرفداران زیادی دارد اما متأسفانه تاکنون در بحث صدور مجوز فعالیت این سبک با مشکلاتی مواجه بوده که امیدواریم این موضوع با درایت مسئولین ورزش استان و فدراسیون حل شود چراکه در نهایت این ورزش در اختیار فرزندان این کشور قرار خواهد گرفت.

صادق دقیقی با بیان اینکه ورزش باید به جزیی از زندگی مردم تبدیل شود گفت: بار دیگر تأکید می کنم که زنگ خطر ورزش به صدا در آمده و همگی باید دست به دست هم دهیم تا از این معضل عبور کنیم.

بنده به سهم خود تعداد زیادی شاگرد دارم که با مشکل مالی مواجه هستند که نه تنها از آن ها شهریه دریافت نمی کنم بلکه ناچار به تقبل هزینه ها از حساب شخصی خود نیز هستم و اعتقاد دارم اگر همه ما در برابر ورزش و ورزشکاران احساس مسئولیت کنیم شاهد روزهای درخشانی در آینده خواهیم بود.

وی با اشاره به توانایی ورزشکاران البرزی در رشته های مختلف گفت: البرز به خصوص شهر کرج در تمامی رشته های ورزشی به لحاظ نیروی انسانی جزو برترین های کشور است و باید قدردان این سرمایه بود چراکه این جوانان و نوجوانان اگر به مسیر درستی هدایت نشوند خطرات و هزینه های به مراتب بیشتری جامعه را تهدید خواهد کرد.

قهرمان سابق کونگ فوی جهان در پایان خاطرنشان کرد: ورزشکار نیازمند به توجه است و بیش از هرچیز به حمایت مسئولین نیاز دارد. ورزشکار وقتی مصدوم و خانه نشین می شود نیازدارد تا مورد حمایت قرار گیرد اما متأسفانه تاکنون چنین موضوعی چندان مورد توجه قرار نگرفته و بنده به عنوان کارشناس و مربی ورزش هشدار می دهم با ادامه روند کنونی روزهای خوبی را در ورزش کشور شاهد نخواهیم بود.

 

نظر شما