مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

وجود ۲ هزار کیلومتر شبکه فرسوده در استان / ۲هزار و ۷۲۵ روستای برق دار در لرستان وجود دارد

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۴:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۲۵۵۴
وجود ۲ هزار  کیلومتر شبکه فرسوده در استان / ۲هزار و ۷۲۵ روستای برق دار در لرستان وجود دارد
فریدون خودنیا گفت: 2000 کیلومتر شبکه فرسوده در استان وجود دارد که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح آن اعتبار لازم داریم.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ، مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان امروز  در جلسه کارگروه آب و انرژی،در برق لرستان، اظهار کرد: 2000 کیلومتر شبکه فرسوده در استان وجود دارد که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح آن اعتبار لازم داریم.

او با اشاره به اینکه لرستان با داشتن ۲۸ هزار کیلومتر مساحت و یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت می باشد،افزود: لرستان دارای ۱۳ مدیریت توزیع برق می باشد که در هرکدام از شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد، دو مدیریت توزیع داریم

 خود نیا تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵۳ هزار مشترک خانگی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف حوزه برق در استان وجود دارد.

اوتعداد روستاهای دارای برق لرستان را ۲۷۲۵ مورد اعلام کرد و یادآور شد: طول شبکه برق استان، ۱۰ هزار و ۲۵۰ کیلومتر با ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه پست فشار متوسط زمینی و هوایی و نزدیک به ۵۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه  در حوزه شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی سه حوزه مدیریت توزیع برق داریم ، خاطر نشان کرد: سه سال گذشته در بخش خرم‌آباد یک که شامل بخش‌های بیرانوند و زاغه و شمال شهرستان خرم‌آباد می‌شود، ۲۴۵ دستگاه پست هوایی با هزینه ۱۲ میلیارد تومان، ۷۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با پنج میلیارد تومان، ۲۱۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط با ۱۵ میلیارد تومان، ۴۸۰۰ دستگاه چراغ روشنایی با ۳.۲ میلیارد تومان و برق‌رسانی به ۳۳ روستا با هزینه ۷.۴ میلیارد تومان انجام شده است.

او تصریح کرد: تلفات ما در این بخش از ۱۱ و ۷۵ صدم به ۹ و ۴۶ صدم درصد کاهش پیدا کرده که در این راستا ۱۳.۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطر نشان  کرد: پست ۱۲۰ کیلوولت خرم‌آباد شش، در محله فلک الدین خروجی‌ها انجام که اصل پست را شرکت برق منطقه‌ای با اعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان اجرا کرده است.

او بیان کرد: در حال حاضر مطالعه و پیگیری احداث پست ۶۳ کیلوولت خرم‌آباد هفت در حال انجام  بوده؛ در بیرانشهر مشکلات عدیده‌ای از نظر تامین برق داریم  به‌سختی مجوز ساخت را از شرکت توانیر گرفتیم و تاکنون زمین خریداری شده است.

خودنیا  عنوان کرد: برای بیرانشهر از پست پل هرو یک خط جدید با هزینه حدود یک میلیارد تومان کشیده شده و یک و نیم میلیارد تومان نیز برای تامین خط دوم آن هزینه شده است.

او تاکید کرد: تجهیزاتی به مدیریت‌های توزیع اضافه شده است؛ برق مسکن مهر فاز یک، دو و سه خرم‌آبادتامین شده که بحث واگذاری انشعابات آن را در دست انجام داریم.

خودنیا  بیان  کرد: در منطقه دو خرم‌آباد که شامل بخش سپیددشت، ناحیه جنوبی شهرستان خرم‌آباد و بخش‌هایی از شهرستان پل‌دختر را تامین می‌کند ۱۶۵ دستگاه ترانسفورماتور را نصب کردیم؛ این منطقه دارای ۶۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۲۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۲۰۰ چراغ روشنایی معابر است.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: ۳۰ روستای این منطقه را در سه سال گذشته برق‌دار کردیم و تلفات انرژی را از ۱۱.۲۵ صدم درصد به ۹.۶۲ درصد کاهش دادیم.

او افزود: مطالعات پست خرم‌آباد هشت برای تامین برق در سال‌های آینده در دست اقدام است، در منطقه خرم‌آباد دو در سال گذشته سیل را داشتیم که ۱۰ کیلومتر شبکه تخریبی به همراه داشت و با هزینه ۷۲۰ میلیون تومان اصلاح شدند.

خودنیا با اشاره به اینکه دو محور روستایی را در پل باباحسین و تنگ هفت برای کاهش ترددهای روستاییان به شهر خرم‌آباد ایجاد کردیم،  یادآوری  کرد: یک نیروگاه ۷.۸ مگاواتی طی سه سال گذشته در شهرک صنعتی شماره دو نیز با هزینه ۱۷ میلیارد تومان ایجاد کردیم.

او  گفت: در شهرستان چگنی ۹۷ دستگاه ترانسفورماتور، ۳۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۶۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط و۱۵۰۰ دستگاه چراغ نصب کردیم و دو روستای بدون برق برق‌دار شدند، روستای بدون برق در این شهرستان نداریم و تلفات انرژی از ۴۲ درصد به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

خودنیا ادامه داد:  برای بودجه سال ۹۹ خرم‌آباد حدود ۸۹ میلیارد تومان به‌عنوان بودجه داخلی در نظر گرفتیم و اگر بتوانیم از استانداری یا وزارت نیرو بودجه‌های شناور را جذب کنیم قطعا در راستای پروژه‌ها هزینه خواهند شد.

او بیان کرد: در سال گذشته، ۷۶.۶ میلیارد تومان اعتبار سیل گرفتیم، از نظر میزان خسارت ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده بودیم که نزدیک ۲۲ میلیارد تومان سهم شهرستان خرم‌آباد و چگنی است و الان پروژه‌ها در حال احداث هستند، سایت‌های بنیاد مسکن نیز یا احداث شدند یا بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان یادآورشد: ۲۱ میلیارد تومان از وزارت نیرو اعتبار گرفتیم که آن‌ها را نیز هزینه کردیم که حدود شش میلیارد تومان آن سهم شهرستان چگنی و خرم‌آباد دو شد.

او عنوان کرد: اولین مشکل که مردم را آزار می‌دهد فرسوده بودن شبکه‌های به‌ویژه روستایی است؛ الآن حدود ۲۰ درصد شبکه فشار متوسط ما فرسوده است.

خودنیا گفت : ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده داریم که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح آن اعتبار نیاز است که این امر از توان شرکت توزیع و توانیر خارج است.

این مسئول اضافه کرد: در مواقع بحران به جرثقیل‌های سنگین کمک دار نیاز داریم، خودروهای عملیاتی و افزایش برق‌های غیرمجاز برای ما مشکلاتی داشته است.

 

نظر شما