به مناسبت دهه کرامت؛

کردستان، میزبان بیرق متبرک امام رضا(ع)

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۵:۵۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۲۶۶۶
کردستان، میزبان بیرق متبرک امام رضا(ع)
بیرق متبرک امام رضا (ع) به مناسبت ایام دهه کرامت و ولادت علی بن موسی الرضا(ع) توسط خدام آستان قدس رضوی وارد کردستان شد .

به گزارش خبرگزاری برنا استان کردستان، برگزاری مراسم عطر افشانی آرامگاه شهدای گمنام و ادای احترام به شهیدان والامقام در استانداری کردستان اولین برنامه کاروان زیر سایه خورشید حرم مطهر رضوی بود .

مسئول کاروان حرم مطهر در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به فعالیت سیزده ساله این کاروان گفت: هرساله بیرق مطهر برای تبرک به تمام استان‌ها و ۲۷ کشور دنیا برده می‌شود .

حجت الاسلام والمسلمین یاوری شعار، با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ گروه در امر بیرق گردانی فعالیت دارند گفت: این امر موجب ساخته شدن بدنه قدرتمند برای امت اسلامی، همبستگی و اتحاد جهانی خواهد شد .

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان هم با اشاره به عشق و ارادت دیرین مردمان این دیار به اهل بیت عصمت و طهارت گفت:امام رضا (ع) امید همه مسلمانان است.

حسین خوش اقبال با اشاره به تقدیم ۵۴۰۰ شهید در خطه کردستان و نیز فعالیت ۵۲ شبکه معاند علیه کشورمان افزود: این امر موجب تقویت امور فرهنگی و مذهبی و نیز حراست از ارزش‌های ایران اسلامی می‌شود .

کاروان زیر سایه خورشید همچنین با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند .

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی با ادای احترام به بیرق متبرک امام رضا(ع) در سخنانی با اشاره به وجود مقبره‌های بزرگان اهل بیت عصمت و طهارت از جمله هاجره خاتون خواهر امام رضا، پیر محمد و پیر عمر در استان گفت: کرامت اهل بیت در بین مردمان این دیار مثال زدنی است .

وی با تأکید بر توجه بیشتر به این اماکن متبرکه افزود: این مهم موجب تقوی قلبی و پناهگاهی امن برای دوستداران اهل بیت خواهد شد .

کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی با خانواده و نیرو‌های سپاه نیز دیدار کردند .

حجت الاسلام جعفر نژاد نماینده ولی فقیه در سپاه سنندج هم با قدردانی از خدام حرم مطهر در عطر آگین کردن فضای شهر با آوردن بیرق امام رضا(ع) گفت: در شرایط کرونایی جامعه که مردم از زیارت مرقد مطهر دور شده بودند این بهترین هدیه برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت بود .

خدام حرم مطهر همچنین با حضور در سازمان فنی حرفه‌ای کردستان و واحد تولیدی دوخت لباس‌های بیمارستانی از فعالان عرصه سلامت تقدیر کردند .

اهداء مدال و لوح یادبود به مدافعان سلامت، تجلیل از خانواده‌های شهدا و تقدیر از فعالان رزمایش کمک‌های مومنانه از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در کردستان بود .

خدام حرم امام رضا (ع) تا سیزدهم تیر به مدت ۵ روز، مهمان مردم مهمان‌نواز کردستان در شهرستان‌های دهگلان و بیجار خواهند بود.

 

نظر شما