توصیه های امام رضا (ع) به جوانان/ پیشگیری بهتر از درمان است

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۱۹:۵۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۳۱۲۴
توصیه های امام رضا (ع) به جوانان/ پیشگیری بهتر از درمان است
خورشید هشتم امامت، در همه مواقع جوانان را به پاکی و پاکدامنی توصیه می کردند، زیرا که ایشان به این توجه داشتند، پیش از آنکه پشیمان شویم، توبه کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی کارشناس مذهبی و امور دینی پیرامون مقام شامخ حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) گفت: امام رضا (ع) انسانی کامل با سیره و منش اهل بیت (ع) است که زندگی و منش ایشان سرلوحه راه زندگی شیعیان شده است. آثار و اخباری که از زندگی ایشان گفته شده، کم نیست و ما کتب و احادیث بسیاری را درمورد منش، زندگی، اخلاق و سیره ایشان به ارث برده ایم.

دبیرستاد طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص توصیه امام رضا (ع) به جوانان بیان کرد: خورشید هشتم امامت، در همه مواقع جوانان را به پاکی و پاکدامنی توصیه می کردند، زیرا که ایشان به این توجه داشتند، پیش از آنکه پشیمان شویم، توبه کنیم، جلوی گناه را بگیریم و پیشگیری بهتر از درمان است چرا که توبه مکرر در پیشگاه خداوند و سپس انجام گناه، قصد جوان توبه نیست و از پیش باید به فکر حاصل آن باشد.

حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به دیگر ویژگی آن حضرت (ع) اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های امام رضا (ع)، خوشرویی، رفتار نیک با مردم بود، که انشاالله هم جوانان ما و هم ما بتوانیم از این خلق محمدی (ص) بهره مند شویم.

این کارشناس مذهبی با بیان حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب گفت: حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب در شهر نیشابور بنا به درخواست مردم آن دیار، از زبان علی ابن موسی الرضا (ع) ایراد شد و کاتبان با قلمدان های طلا این حدیث را مکتوب کردند، حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب بنا به دلیل روایت زنجیره وار بودن بین ائمه معصوم (ع) و پیامبر اکرم (ص) معروف است که اگر بخواهیم در شرایط روز به آن تمسک بجوییم، مصداق عملی آن ولایتمداری است. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز