شاهو ناصری سکان‌دار هیئت قایقرانی کردستان شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۷۵۹۰
انتخابات هیئت قایقرانی استان کردستان امروز برگزار شد و شاهو ناصری به مدت چهار سال سکاندار هیئت قایقرانی استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مجمع انتخابات هیئت قایقرانی استان کردستان امروز با حضور دبیر فدراسیون قایقرانی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد و سهیل فضل وزیری سکانداری این هیئت را به شاهو ناصری واگذار کرد.

مجمع انتخابات هیات قایقرانی کردستان با حضور ۱۶ نفر از اعضا و سه کاندیدا برگزار و شاهو ناصری با کسب اکثریت آرا (۹ رای از ۱۶ رای ماخوذه) به عنوان رییس جدید این هیات برگزیده شد.

سهیل فضل‌وزیری، ساسان متین و شاهو ناصری سه کاندادیدای حاضر در مجمع انتخابات هیات قایقرانی کردستان بودند. پیش از این سهیل فضل‌وزیری سرپرست هیات قایقرانی کردستان بود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این مجمع اظهار داشت: پتانسیل بسیار خوبی در رشته قایقرانی چه از لحاظ منابع آبی و چه استعدادهای ورزشی در استان وجود دارد اما نتواتسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم.

حامد جولایی با بیان اینکه اعضای هیات‌ها بعد از انتخاب رییس، پیگیر مشکلات و رفع آن نیستند، یادآور شد: برخی هیات‌ها اداره کل ورزش و جوانان را مسوول اصلی همکاری و رفع مشکلات می‌دانند درحالیکه کار فنی برعهده هیات و فدراسیون‌ها است و این اداره کل فقط در زمینه ایجاد زیرساخت می‌تواند کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه هیچ قانونی برای ردصلاحیت  افراد غیرورزشی در هیات‌ها وجود ندارد، گفت: همه ی افراد با  حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و تایید حراست اداره کل میتوانند در انتخابات مجمع های ورزشی شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در خصوص کمک به هیات ورزشی اظهار داشت: طبق ماده 14 هر اعتباری وارد هیات می‌شود براساس قانون باید در زمینه کمک به ورزشکاران و پیشکسوتان و توسعه ورزش هزینه شود و کوتاهی در این حوزه قابل اغماض نیست‌.

جولایی بر تلاش هیات قایقرانی برای گسترش فعالیت در چهار رشته مهم کانو، روئینگ، آب‌های خروشان و اسلالوم شد و اضافه کرد: اصل قایقرانی چهار رشته کانو،روئینگ،آب های خروشان و اسلاوم هست و بقیه رشته ها برای هیات قایقرانی زنگ تفریح است، قهرمانان قایقرانی باید بیشتر در تلاش و فعالیت در خصوص این چهار رشته باشند.

رییس جدید هیات قایقرانی کردستان هم در سخنانی اظهار داشت: این استان پتانسیل زیادی در زمینه ورزشکار و داشتن منابع آبی دارد و با استعدادیابی در مدارس و دانشگاه‌ها می‌توان پیشرفت آن را در منطقه و کشور فراهم کرد.

شاهو ناصری، کمک به حضور معلولان برای فعالیت در رشته قایقرانی، استعدادیابی و نخبه گزینی، ایجاد شناسنامه با هدف حمایت از مربیان و ورزشکاران، استفاده از افراد مجرب و دارای دانش آکادمیک، راه اندازی کمیته توریستی ورزشی وهمکاری با رسانه‌ها در جهت معرفی قایقرانی به مردم را از جمله برنامه‌های خود در دوره ریاست بر این هیات اعلام کرد.

نظر شما