فرماندار محمودآباد تاکید کرد:

قاچاق کالا مانع تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در جامعه

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۶:۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۹۳۶۶
قاچاق کالا مانع تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در جامعه
فرماندار محمودآباد گفت: قاچاق یکی از عوامل به وجود آورنده فقر، اعتیاد و بیکاری در کشور و از موانع اصلی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌توان با مدیریت جهادی و اتکا به امکانات داخلی بیشترین بهره‌وری و توفیق را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ علیرضا شریعت، فرماندار محمودآباد، طی سخنانی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق کالا ضمن خدشه‌دار کردن اهداف حمایتی دولت، موجب از بین رفتن آثار سیاست‌های تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای دولت می شود.

او مهمترین آثار قاچاق را عدم پرداخت حقوق دولت از سوی قاچاقچیان و  کاهش سرمایه‌گذاری در صنایع و کاهش حجم فعالیت‌های تولیدی در داخل کشور و در نتیجه کاهش اشتغال دانست و افزود: با توجه به آنکه صنایع تولیدی داخلی مجبورند از ظرفیت‌های داخلی و موجود فعالیت نماید در نتیجه قیمت تمام شده تولیدات بالا رفته منجر به افزایش تورم در داخل کشور می‌شود.

شریعت گفت: بسیاری از کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود کالاهای مصرفی بوده و عمدتاً جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز مصرف کننده نمی‌باشد و قاچاقچیان سودجو با تبلیغات و ایجاد نیاز کاذب در مصرف کننده به مصرف این کالاها در داخل کشور دامن می‌زنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد کنترل مبادی ورودی کالا در مرزها و به‌خصوص توجه به واحدهای تولیدی داخلی بهترین راه مبارزه با قاچاق کالاست. در سایه توجه به تولیدات داخلی و ارتقاء کیفیت محصولات تولید شده ، بی شک شاهد کاهش رغبت مردم به خرید محصولات قاچاق وارداتی خواهیم بود.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: مقدار 4271 لیتر مشروبات الکلی و 1780 عدد تجهیزات ماهواره ای اعم از دیش ، رسیور و ال ان بی و  76 قبضه سلاح شکاری ( 36 عدد فشنگ جنگی و 185 عدد فشنگ شکاری ) و 7644  عدد انواع مواد محترقه و  2087 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و  36840 نخ انواع سیگار  و 50 پاکت انواع تنباکو به ارزش ریالی 6 میلیون و 34/700 کیلوگرم ماهی خاوریاری و 643 قطعه ماهی استخوانی در سال 98 و سه ماهه اول سالجاری در حوزه قاچاق کالا و ارز شهرستان محمودآباد کشف و ضبط شد.

وی افزود: در  سه ماهه اول سالجاری 99 در حوزه قاچاق کالاو ارز 46 لیتر مشروبات الکلی دست ساز و 10 بطر خارجی و 3 تن چوب جنگلی قاچاق و یک قبضه سلاح جنگی ، و یک قبضه شکاری و 7 عدد فشنگ و 2370 تخته فرش خارجی و 14/900 کیلوگرم ماهی خاویاری و 43 قطعه ماهی استخوانی و 5 کیلو ماهی آزاد ممنوعه در شهرستان کشف و ضبط شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز