پایان کشمکش ها بر سر مالکیت اراضی جنگلی حاشیه گرگان / سند ۲۰۸ هکتاری جنگل النگدره صادر شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۵۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۰۷۰۱
پایان کشمکش ها بر سر مالکیت اراضی جنگلی حاشیه گرگان / سند ۲۰۸ هکتاری جنگل النگدره صادر شد
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پس از یکسال تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضایی ، اراضی جنگل النگدره گرگان به نام منابع طبیعی سند خورد .

 به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی هاشمیان اظهار کرد:  بررسی اراضی ملی  برای جلوگیری از صدور سند به نام سودجویان از  دو سال پیش به یکی از قضات توانمند استان سپرده شد که پس از یکسال تلاش و نظارت مستمر برای 208 هکتار از اراضی جنگلی النگدره به نام منابع طبیعی سند صادر شد.

وی افزود: زمین های جنگلی النگدره  سند رسمی نداشت و همین امر سبب دست‌اندازی سودجویان و خرید و فروش اراضی جنگلی این مناطق که گران قیمت هستند، شده بود.

وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی را مکلف کرده‌ایم زمین‌هایی که در این محدوده قرار دارند و در گذشته سودجویان سند رسمی گرفته‌اند، شناسایی و برای ابطال این اسناد اقدام کند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: تعیین تکلیف و بررسی اراضی منطقه جنگلی توسکستان و زیارت گرگان و اراضی ساحلی استان نیز در کمیته سه جانبه دادگستری، منابع طبیعی و  ثبت اسناد و املاک استان آغاز شده است تا راه دست‌اندازی سودجویان به اراضی این مناطق نیز را برای همیشه مسدود کنیم.

هاشمیان افزود: پارسال هم  با پیگیری دادسرای گرگان و نظارت مستمر آن سند مالکیت 90 هکتار از اراضی ملی حاشیه بلوار ناهارخوران و مناطق جنگلی حاشیه شهر گرگان به نام اداره منابع طبیعی صادر شد.

هاشمیان به هم استانی ها توصیه کرد: پیش از خرید زمین در حاشیه رودخانه ها ، جنگل یا خارج از محدوده شهر  از اداره منابع طبیعی و شرکت آب منطقه ای درباره مالکیت این اراضی استعلام کنند .

وی افزود:  در گرگان هم کسانی که قصد خرید و فروش ملک در باکرمحله بلوار صیادشیرازی دارند پیش از معامله از بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ( ره )  استعلام بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز