با اعلام میراث فرهنگی مهریز:

مرمت مسجدی ۱۳۰۰ ساله در مهریز با نذورات مردمی

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۹:۲۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۱۰۹۲
مرمت مسجدی ۱۳۰۰ ساله در مهریز با نذورات مردمی
پشت‌بام مسجد جامع ۱۳۰۰ ساله‌ی روستای تاریخی و کهن سریزد در شهرستان مهریز با نذورات مردمی و کمک‌های خیری در حال مرمت است.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز «مجاهد کرباسی» رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز گفت: روستای سریزد، روستایی به جا مانده از قرن‌ها و هزاره‌های قبل است به طوری که این روستا با قدمت دو هزار و ۵۰۰ سال به عنوان پنجمین روستای گردشگری و شاهکار شهرنشینی ایران باستان شناخته می‌شود.

وی با بیان این که این روستای تاریخی دارای آثار تاریخی متعددی از جمله ارگ سریزد شامل قلعه، کاروانسرا، چاپارخانه و قلعه تاریخی، مسجد و خانه‌های تاریخی متعددی است، افزود: مسجد جامع سریزد با قدمت بیش از ۱۳۰۰ سال، یکی از زیباترین مساجد استان به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۴۵۰۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کرباسی از مرمت و بازسازی این بنای تاریخی از یک سال پیش تاکنون خبر داد و در این باره تصریح کرد: این روزها پشت بام این مسجد تاریخی با نظارت میراث فرهنگی و از طریق بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال نذورات مسجد و کمک‌های خیری در حال مرمت و بازسازی است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز