رونق اشتغال و تولید در طرح‌های محرومیت‌زدایی و فقر زدایی در کردستان

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۹:۲۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۲۷۹۰
رونق اشتغال و تولید در طرح‌های محرومیت‌زدایی و فقر زدایی در کردستان
‍ اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دفتر مرکزی این نهاد دیدار و گفت‌وگو کردند

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر محسن فتحی نماینده مردم شریف شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت : در این دیدار گفت و گوهای خوبی مبنی بر محرومیت زدایی و فقر زدایی بر اساس تبصره 14 و توجه بیش از پیش بر اشتغال، تامین مسکن نیازمندان و افزایش سهمیه مددجویان در استان کردستان صورت گرفت .

همچنین در این دیدار بر افزایش وام مستاجرهای تحت پوشش کمیته امداد، تسریع در تامین اعتبارات برای تهیه جهیزیه های در نوبت، افزایش مستمری و افزایش سهمیه پوشش مددجویان کردستان، توجه ویژه به وام اشتغال خانم های سرپرست خانوار و افزایش اعتبار برای تامین مسکن مددجویان با توجه به افزایش قیمت و گرانی مواد اولیه ساخت مسکن تاکید شد.

وی با اشاره به این نکته که به دلیل شیوع کرونا و نیاز دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به استفاده از وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ و تبلت برای بهره بردن از آموزش مجازی گفت : در این دیدار قول های مساعدی برای اخذ وام 2 میلیونی قرض الحسنه برای این قشر داده شد.

دکتر فتحی با اشاره به مشکل تامین ضامن بانکی برای متقاضیان وام تحت پوشش کمیته امداد گفت : در این دیدار در مورد افزایش اعتبار صندوق ضمانت تا سقف 5 میلیارد تومان به جهت تسهیل در این امر، گفت و گوهای خوب و سازنده ای با ریاست محترم کمیته امداد داشتیم.

وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه وزارت نیرو برای خرید برق خورشیدی قرارداد 20 ساله با تامین کنندگان امضا می کند در تلاشیم تا اعتباراتی تا سقف 50 میلیون تومان به ازای ایجاد هر نیروگاه های خورشیدی 5 کیلو وات در روستاهای کردستان توسط کمیته امداد تامین شود.

نماینده حوزه انتخابی سنندج ، دیواندره و کامیاران در پایان با اشاره به اینکه در این جلسه موضوع تبدیل وضعیت نیروهای کمیته امداد از قراردادی به رسمی در کردستان نیز مطرح شده است ، از قول پیگیری ریاست کمیته امداد برای حل این مشکل خبر داد.

 

 

نظر شما