محوریت برنامه های هفته ازدواج، استفاده از ظرفیت مجمع خیرین کردستان

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۹:۲۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۲۷۹۷
محوریت برنامه های هفته ازدواج، استفاده از ظرفیت مجمع خیرین کردستان
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با فرارسیدن هفته ازدواج برنامه ها و فعالیت های اجرایی این را هفته معرفی و تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا کردستان؛ یکم مردادماه سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به مدت هفت روز به نام هفته ازدواج نامگذاری شده و هر ساله در این ایام برنامه ها، جشنواره ها و همایش های متنوعی به این مناسبت برگزار می شود.

گلاویژ فتاحی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در این مورد گفت؛ برنامه های هفته ازدواج امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از تجمع و با تاکید وزارت ورزش و جوانان بر حفظ سلامت افراد جامعه با محوریت استفاده از بسترهای فضای مجازی و رسانه های گروهی از جمله نشریات، خبرگزاری ها و صدا و سیما برگزار می شود.

فتاحی به تشکیل اولین مجمع خیران ازدواج در هفته ازدواج امسال اشاره کرد و افزود؛ با اعلام فراخوان اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای تشکیل مجمع خیرین ازدواج قرار است جلسه نخست این مجمع با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فعالین و خیران این حوزه در اواسط هفته ازدواج برگزار و در آن اعضای هیات مدیره و هیات رئیسه آن مشخص شوند.

وی همچنین با اعلام روزشمار هفته ازدواج  اسامی روزهای این هفته را  به این صورت عنوان کرد؛ 

1- چهارشنبه، یکم مردادماه برابر با یکم ذالحجه :جوانان ، ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان ، مشارکت خیرین

2- پنجشنبه ، دوم مردادماه برابر با دوم ذالحجه : جوانان ، تشکیل خانواده متعالی بر اساس سنت الهی

3- جمعه ، سوم مردادماه برابر با سوم ذالحجه : جوانان ، ازدواج، ترویج و تقویت سبک زندگی اسلامی – ایرانی

4- شنبه، چهارم مردادماه برابر با چهارم ذالحجه: جوانان ، فرهنگ سازی مشاوره ازدواح ، انتخاب آگاهانه

5- یکشنبه، پنجم مردادماه برابر با پنجم ذالحجه : جوانان ، ترویج ارزش های متعالی و سنت های پسندیده ازدواج

6- دوشنبه ششم مردادماه برابر با ششم ذالحجه : ازدواج ، فرزندآوری ، جامعه جوان ، سالم ، پویا و بالنده

7- سه شنبه هفتم مردادماه برابر با هفتم ذالحجه:  جوانان، حفظ ارزشها و سنتهای اسلامی، عفاف، تحکیم بنیان خانواده 

فتاحی به برگزاری نشست های تخصصی هم اندیشی رسانه ای در دفاتر خبرگزاری ها و نشریات استان با حضور صاحب نظران حوزه مشاوره ازدواج اشاره کرد و استفاده از بستر و ظرفیت های رسانه به عنوان یار همیشگی اداره کل ورزش و جوانان را برای ترویج و اجرای برنامه های مورد نظر معاونت امور جوانان با توجه به شیوع ویروس کرونا یک فرصت دانست.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد؛ برگزاری نشست های آنلاین در حوزه ازدواج با حضور موسسه های مردم نهاد جوانان، اجرای کمپین ازدواج و تهیه جهیزیه های ساده با همراهی خیران و موسسه های مردم نهاد مرتبط، اجرای گلریزان های جمع آوری کمک هزینه تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، ایجاد کمپین مشاوره ای با کمک رسانه ها، راه اندازی کمپین ازدواج آسان، برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی مرتبط با حوزه ازدواج، ارائه مشاوره رایگان به صورت مجازی و حضوری به زوج های جوان با همکاری مراکز مشاوره ای سطح استان از دیگر برنامه های است که در این هفته اجرا خواهند شد.

وی تصریح کرد؛ اگرچه شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مجالس عروسی زوج های جوان را لغو کرده است، اما می توان از این چالش برای برداشتن برگزاری مراسمات بزرگ و پر هزینه و دست و پاگیری که در میان بعضی از خانواده ها مرسوم شده استفاده کرد و به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز