تاکید بر ترغیب جوانان به ازدواج / تاثیر مسائل فرهنگی بر کاهش آمار ازدواج

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۲:۵۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۳۰۳۴
تاکید بر ترغیب جوانان به ازدواج / تاثیر مسائل فرهنگی بر کاهش آمار ازدواج
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی بیش از سایر مسائل در کاهش آمار ازدواج دخیل بوده است و باید برای ترغیب جوانان به این امر مبارک تلاش کنیم.
به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، نشست خبری هفته ازدواج با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به تلاش دشمن برای دلسردی جوانان به امر ازدواج گفت: همه باید برای ترغیب جوانان به امر مبارک ازدواج تلاش کنیم و در این بین رسانه‌ها باید بصورت جدی به این امر ورود کنند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها همچنین باید پیگیر عملکرد و برنامه‌های متولیان و دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه جوان و ازدواج باشند و به شرایط پرداخت تسهیلات ازدواج بانک‌ها و نحوه پرداخت آنها نیز مطالبه کنند.

محمدحسین حسنی در این نشست با اشاره به کاهش آمار ازدواج طی ۱۰ سال گذشته و افزایش طلاق گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشترین تاثیر را در این وضعیت داشته و حتی ریشه مسائل اقتصادی نیز به مسائل فرهنگی و اجتماعی باز می‌گردد.

وی افزود: علی‌رغم شرایط اقتصادی کشور، دولت تلاش زیادی برای احیای قانون تسهیل ازدواج و تشویق جوانان به این امر انجام می‌دهد.

وی ادامه‌داد: هفته ازدواج امسال از امروز / یک مرداد / آغاز می‌شود و روزشمار آن بترتیب «جوانان، ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان، مشارکت خیرین»، «جوانان، تشکیل خانواده متعالی براساس سنت الهی»، «حوانان، ازدواج، تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی»، «جوانان، فرهنگ‌سازی مشاوره ازدواج، انتخاب آگاهانه»، «جوانان، ترویج ارزش‌های متعالی و سنت‌های پسندیده ازدواج»، «ازدواج، فرزندآوری، جامعه جوان، سالم، پویا و بالنده»، «جوانان، حفظ سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی، عفاف و تحکیم بنیان خانواده» نام‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: برای ترغیب جوانان به امر ازدواج، بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کار ملی صورت گرفته و وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان متولی آموزش‌های قبل ازدواج و صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و تعالی خانواده بوده و اداره کل ورزش و جوانان استان تاکنون مجوز۱۱ مرکز مشاوره را صادر کرده که ۹ مرکز در ارومیه و ۲ مرکز در بوکان است.

وی اضافه کرد: ما آمادگی صدور مجوز دفاتر مشاوره در سراسر استان را داریم و پیش‌نیاز این دفاتر برای فعالیت تخصصی، عضویت در مرکز نظام روانشناسی است.

حسنی اظهارکرد: همچنین در راستای توجه به امر ازدواج، برگزاری دوره‌های تربیت مربی برای مشاوران، آموزش‌های پیش از ازدواج که در سال گذشته بیش از ۳۰۰ کارگاه برگزار شد، آموزش‌های مهارتی بیش از ۱۰۰۰ سرباز با مبانی ازدواج، تولیدات فرهنگی از جمله موشن‌گراقی، فیلم، مستند و کتاب با موضوع ازدواج، تشکیل مجمع خیرین ازدواج، حمایت از سمن‌های تخصصی حوزه جوان با موضوع ازدواج و پیگیری پرداخت وام و تسهیلات ویژه ازدواج نیز انجام و یا در حال پیگیری است.

حسنی گفت: در سال گذشته از ۴۹هزار و ۱۲۷ متقاضی دریافت کمک‌هزینه ازدواج، تسهیلات ۴۴ هزار و ۳۱۳ مورد پرداخت شد و در ۳ ماهه امسال نیز از ۲۰هزار و ۸۳۱ متقاضی درخواست کمک‌هزینه، تسهیلات ۵هزارو ۵۶۹ مورد پرداخت شد.

نظر شما