در جلسه ستاد مبارزه با کرونا مطرح شد

اردبیل وارد وضعیت قرمز شد/ فوت ۱۶ مبتلا به کرونا در استان

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۴:۳۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۳۰۳۹
اردبیل وارد وضعیت قرمز شد/ فوت ۱۶ مبتلا به کرونا در استان
استانداراردبیل گفت:متاسفانه درآغاز پیک دوم کرونا، مرکز استان اردبیل با اعلام وضعیت قرمز به حالت بحرانی در آمده و در طول 48 ساعت 16 نفر از همشهریان مان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که در فرمانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد:مردم و مسولان باید از حساسیت بالایی نسبت به پیشگیری این ویروس بر خوردار باشند چرا که فوت و از دست رفتن هر عزیزی چندین خانواده را داغدار و عزادار می کند.

او ادامه داد: وضعیت فعلی استان به حالت قرمز در آمده که در صورت ادامه روند تخت خالی در بیمارستان ها برای مداوا و مراقبت سایر بیماران نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری براثر کرونا از پیک اول این بیماری عبور کرده است افزود: متاسفانه در اول این پیک در حال حاضر 382 نفر در شهرهای مختلف در بیمارستان ها بستری هستند و حال چندین نفر وخیم اعلام شده است.

استاندار اردبیل افزود: مردم و مسولان به فکر کادر پزشکی و کادر پرستاری که با جان و دل بطور شبانه روز سخت تلاش می کنند باشند که متاسفانه به علت طولانی بودن این روند پرسنل مراکز بیمارستانی استان در شرایط فرسایشی قرار گرفته اند و نباید به خاطر ندانم کاری عده ای همه مردم دچار بحران و شرایط  نامطلوب شوند.

وی با بیان اینکه مسیری که در پیش روی استان اردبیل است بسیار خطرناک است ادامه داد: مردم باید این مساله را درک کنند در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا مجبور به اعمال محدودیت ها هستیم که این کار به اقتصاد و توسعه استان ضربه می زند.

بهنام جو با تاکید بر اینکه در پیک اول مردم خیلی خوب رعایت کردند، تصریح کرد: در آن زمان هیچ کس به دید و بازدید عید و مهمانی نرفت و حتی هیچگونه دوره همی، مراسم عروسی و عزاداری شرکت نکردند که در آن شرایط  تعداد فوتی ها به صفر رسیده بود ولی متاسفانه در حال حاضر تعداد بستری از پیک اول بیماری در اسفندماه آمار بالاتری را نشان می دهد.

وی با اعلام هشدار جدی به همشریان و افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند گفت: این ویروس خودی  و نا خودی نمی شناسد گر چه دانشگاه علوم پزشکی وظیفه درمان را بر عهده دارد اما  این بخش نیز نیازمند حرکت فرابخشی و همکاری عمومی جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس است.

استاندار اردبیل از همه مسوولان و کارکنان و مردم خواست  در این شرایط حاد پای کار بیایند و اظهار کرد:مردم باید نسبت به عادی سازی و عدم توجه به اپیدمی این ویروس خارج شوند و با حساسیت بیشتر مراقبت عزیزان خود که بیشتر در معرض خطر هستند باشند چرا که در طول 18 روز بیش از 210 نفر به بستری ها اضافه شده و در صورت این روند کادر پزشکی و بیمارستان ها قادر به کنترل و پاسخگویی این حجم مراجعه کنندگان نخواهند شد.

بهنام جو با بیان اینکه باید طبق پروتکل بهداشتی این بحران را کنترل کنیم افزود: بصورت تدریجی و بر عکس محدودیت های اعمال شده در دوران پیک اول  تفرجگاهها و مراکز تفریحی پر تردد و همچنین تعطیل کلیه مراسم و دوره همی ها را مد نظر قرار دهیم تا این ویروس بیشتر از این وارد خانه ها نشود.

وی تصریح کرد:فرمانداران، بخشداران، شوراها و دهیاران در همه اقصا نقاط استان باید بطور جد وارد عمل شوند در پیشگیری  و مقابله با ویروس کرونا با برگزاری مانورهای مختلف و اطلاع رسانی دقیق به عوامل ستاد کمک کنند.

این مسوول با تاکید بر اینکه سیستم نظارتی و بازرسی از اصناف و مراکز پر تراکم افزایش یابد گفت: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی طبق دستورالمل ستاد مبارزه با کرونا ارگانهایی که باید پای کار باشند با تقسیم کار کمیته بندی کرده و با اعمال وظایف کمیته ها گزارش روزانه ارایه دهد.

استانداراردبیل همچنین گفت: در رابطه با مراسم عزاداری محرم جلسات متعددی با هیئت امنای مساجد، محلات شش گانه و بزرگان شهر برگزار شده و برای نحوه برگزاری این مراسم نیز تصمیم نهایی با نظر نماینده ولی فقیه در استان گرفته می شود.  

بهنام جو در پایان از مردم استان خواست پروتکل‌های بهداشتی که ضامن سلامتی همه خانواده هاست جدی بگیرند و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فردی، شستن مرتب دست و استفاده از ماسک بهترین واکسن و پیشگیری در حال حاضر این ویروس است و ورود به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها و همچنین مراکز پرتجمع بدون ماسک ممنوع است.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و جمعی از اعضای ستاد آخرین وضعیت شیبوع ویروس کرونا در استان را تشریح کردند و نسبت به اعمال برخی محدودیت ها و هشدارها تصمیم گیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز