یک مشاور ازدواج وخانواده مطرح کرد:

زوج های جوان بدون کسب مهارت های لازم وارد زندگی مشترک نشوند!

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۳:۳۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۳۴۹۷
یک مشاور ازدواج وخانواده با بیان اینکه زوج های جوان نباید بدون کسب مهارت های لازم وارد زندگی مشترک شوند گفت: اغلب مشکلات جوانان در زندگی مشترک ناشی از عدم مهارت زوج پذیری و شناخت لازم نسبت به یکدیگر است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر سوسن نیک منش ضمن تبریک به مناسبت هفته ازدواج اظهار کرد: به وجود جوانان هوشیار و مستعد ایرانی باید افتخار کرد و مسیر ازدواج و زندگی راحت را برای آن ها فراهم آورد.

وی در پیامی برای جوانانی که در شرف ازدواج قرار دارند عنوان کرد: جوانان در سال های اخیر خوشبختانه از آگاهی مطلوبی در خصوص ازدواج برخوردار شده اند و می دانند که بدون شناخت و مهارت و از سر هیجان و عشق زودگذر نمی توان به یکباره وارد زندگی مشترک شد چراکه انجام این کار تبعات به مراتب سنگین تری به همراه خواهد داشت.

مشاور ازدواج در خصوص اهمیت آگاهی بخشی به جوانان از سنین پایین تأکید کرد: دولت، متخصصین خانواده و ازدواج، خانواده ها و البته رسانه ها باید همگی بصورت زنجیروار و متحد از سنین نوجوانی سبک صحیح رابطه سالم و مهارت های لازم را به نوجوانان و جوانان آموزش دهند.

دکتر نیک منش تصریح کرد: جوانان در هر صورت دیر یا زود باید تشکیل خانواده دهند پس چه بهتر آن که از سنین پایین تر شیوه ها و مهارت های سالم را در محیط های سالم آموزش ببینند تا با زوج پذیری کامل وارد زندگی مشترک شوند.

وی با اشاره به نقش نهادهای بالادستی خاطرنشان کرد: امروز جوانان و خانواده ها تا حدی توقعات خود را کم کرده اند و با آگاهی به مراتب بیشتری تشکیل خانواده صورت می گیرد اما باید پذیرفت جوانی که دغدغه اشتغال و درآمد و مسکن دارد بدون شک از مقوله ازدواج گریزان خواهد بود.

مشاور ازدواج گفت: دولت با برداشتن موانع ازدواج از سر راه جوانان به نوعی برای آینده جامعه سرمایه گزاری کند چراکه با ادامه روند کنونی و ترس جوانان از ازدواج در سال های آینده با مشکلات زیادی در اجتماع و خشم های گوناگون مواجه خواهیم بود.

دکتر نیک منش با اشاره به لزوم شناسایی باورهای غلط در خصوص ازدواج گفت: باید فعالیت های کارشناسی لازم در خصوص عدم زوج پذیری و باورهای غلط ازدواج صورت گیرد و با برداشتن موانع از سر راه جوانان آن ها با شناخت و مهارت روانه زندگی مشترک کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز